Q/A - LATELY

Vart har du köpt den fina kudden i soffan ifrån? :) 
Älskar din kläd och inrednings-stil, verkligen inspirerande!
Tack och kram för det första! Kuddarna kommer från H&M Home, de har så himla mycket fina och prisvärda inredningsdetaljer.
 
Var kommer golvlampan i vardagsrummet ifrån? så himla fin lägenhet!!
Den kommer från IKEA!
 
Drömmig sallad med hummus och oumph från JOS 
 
Letar efter dina tips om vegetarisk/vegansk mat i Göteborg. Om du kan göra ett inlägg och länka dom, eller skriva fler tips igen. Gärna ställen som även erbjuder vegan och mat för köttisar. Gärna asap, helst igår. Kram kram
Jag tycker faktiskt att de flesta ställena i Göteborg är bra på vegetariska alternativ. Jag är ju själv varken vegetarian eller vegan men väljer i princip alltid vegetariskt ändå. Men jag har inte stenkoll på ställen som är helt köttfria, men det kanske någon av er har koll på? Lämna gärna tips! Mitt bästa tips är JOS på Lilla Kyrkogatan, där kan en plocka ihop egna sallader som är drömgoda - både veganskt, vegetariskt eller med kött om en så vill. Även DaMatteo har veganska mackor vet jag. Jag har sammanställt några av mina bästa matställen här och här. Men som sagt, tipsa gärna i kommentarsfältet om ni sitter på något guldkorn. Kram!
 
 
Hur är det annars att plugga nu om du jämför med gymnasiet? Jag tänker med tempo och uppgifter och så.
Jag tycker att det är två helt olika världar. Nu var det ett tag sedan jag gick på gymnasiet (har snart pluggat på uni i tre år shit) så jag har nog förträngt lite hur det var, men det är ju en kamp att ha 12 olika ämnen en ska prestera i konstant. Det slipper en på universitetet och jag gillar det så himla mycket mer. Kraven och tempot är ju dock väldigt mycket högre och jag pluggar så otroligt mycket mer nu, jag försöker se det som mitt jobb på ett vis då jag investerar pengar i min utbildning. Sedan är det en helt annan grej än gymnasiet pga så otroligt mycket mer eget ansvar. Föreläsare och kursansvariga bryr sig inte ett skvatt om du skiter i skolan, det är ens eget problem. Fördelen är ju att du ägnar dig åt ett ämne som du förhoppningsvis tycker är superintressant och vill jobba med, och det tycker jag sänker tröskeln för det höga tempot och de krav som ställs på en.
 
Vad har du för planer i Stockholm? Spännande, berätta mer! Mvh, nyfiken
Jag ska förhoppningsvis göra min praktik där i vår! Har dock sökt i både Göteborg, Örebro och Stockholm så jag får helt enkelt se vad som känns rätt och vart jag landar. Men förstahandsvalet är helt klart Stockholm.
 
Hej! 
Är helt kär i din blogg och inspireras så sjukt mycket av den. Jag själv är helt nykommen till Gbg och bor hos några vänner. Kan ej bo kvar här och känner mig helt vilsen på var jag ens ska börja söka lägenhet, känns helt omöjligt och hopplöst. Hur lyckades du få din drömmiga?? Har du några tips? 
Kram!
Hej gullo, tack för dina fina ord. Blir så himla glad! Jag bor i en bostadsrätt vilket är ett sjukt privilegium jag vet. Mina föräldrar hade den ekonomiska möjligheten och gick i borgen för mig vilket jag är otroligt tacksam för, det är ju en enorm trygghet för mig. Jag betalar dock både hyra, lån och ammortering på det själv. Att hitta lägenhet i Göteborg inte det lättaste, men håll ut och leta leta leta så löser det sig tror jag. Gå med i alla lägenhetsgrupper på Facebook, skriv en Blocket-annons (kan dessutom vara värt att betala en slant för att få den högre upp i flödet), mjölka alla kontakter du har (på det viset fick jag ett andrahandskontrakt första året), och skriv upp dig på Boplats. Tusen kramar.
 
Några kvadrater från min instagram ellen_wilhelmina. 
 
Hei! Du har en fantastisk blogg og Instagram. Elsker looken og fargene på bildene dine. Kanskje du kunne laget et innlegg eller svare meg her på hvilket redigeringsprogram du bruker til bildene dine og hvordan du vanligvis redigerer de? Kräm en trofast norsk leser
Hej och tack <3 Jag använder alltid VSCO-cam när jag redigerar mina bilder. Har gjort ett inlägg om hur jag redigerar dem här! Kram!
 
En fråga! Är du från Göteborg eller flyttade du dit för att studera? GBG är en sådan stad som jag typ inte ens tänker på när jag letar skolor, insåg nu att det aldrig riktigt vart ett alternativ för mig. Kan du inte berätta lite mer om din utbildning, och hur du tänkte när du sökte osv?
Nixpix jag är född och uppvuxen i Örebro! Flyttade till Göteborg hösten 2014 efter studenten för att plugga. Jag vet faktiskt inte varför jag valde Göteborg, det var faktiskt ganska mycket en jag-måste-bara-komma-bort-från-min-hemstad-impuls. Det är ju verkligen inte en vedertagen pluggstad men hade en känsla av att jag skulle trivas här. Hade från början inte ens tänkt att tacka ja om jag kom in, men när jag väl gjorde det förmådde jag mig inte att inte ta chansen att iallafall testa. Och så blev jag kvar här! Jag har skrivit ett längre inlägg här om min utbildning, så kika in det vetja!
 
Tjenare! 
Undrar vad din vän i Amsterdam studerar? Vilken linje?
Tjäna! Diana pluggar sin utbytestermin just nu, och läser statsvetenskap på Göteborgs uni. Hon läser lite olika kurser när hon är där om jag förstått det rätt. Kampanjplanering, någon kurs om mellanösterns klimatpolitik och någon om EU! Verkar sjukt spännande hursomhelst.
 
Å, var kommer klädställningen och galgarna ifrån?
Klädställningen är från IKEA och galgarna är från Lagerhaus, men de har tyvärr utgått från sortimentet :( Så ledsen pga detta pga vill ha fler.
 
Hur är det att läsa den utbildningen som du gör nu? Har själv börjat titta lite på vad jag ska läsa efter gymnasiet och tänkte kolla vad du anser är positivt och negativt med utbildningen? Så man vet om det är något jag ska fundera lite mer på eller om jag ska lägga det på hyllan direkt haha.
Jag läser min fria termin på MKV nu, och valde att hoppa på en termin på distansprogrammet Digital Design på Högskolan i Kristianstad. Trivs hur bra som helst på MKV, men hade jag fått göra om göra rätt hade jag valt något annat att göra på min fria termin. HKR är otroligt annorlunda från GU och det tycker jag är ganska segt ärligt talat. Oorganiserat, flummigt och allmänt dålig kommunikation mellan lärare och elever. Distansstudier var ju ett litet wild-card, och det visade sig inte vara något för mig. Längtar otroligt mycket tills jag är tillbaka i föreläsningssalen med min klass efter jul. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad har du sökt för roliga praktikplatser gullo? Vilken typ liksom? Kommunikation/pr/grafisk design, vilket område tycker du verkar roligast?

2016-11-11 @ 15:02:02
Postat av: Ellen Lindberg

Åh bra! Nu har mina frågetecken klarnat lite, hehe. Göteborg är ju fint och så himla många verkar trivas där, jag borde kanske ha det med i beräkningen när jag söker skola. Vore dumt annars!

2016-11-14 @ 09:21:41
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();