MINA SEX BÄSTA PLUGGCAFÉER I GBG

Jag får väldigt sällan plugg gjort hemma. Jag tappar fokus och tycker oftast att det blir mycket viktigare att städa varje vrå och att kolla klart på Keeping up with the Kardashians istället. Denna termin har jag ju distansstudier som ni vet vilket gör att jag spenderar många många vardagstimmar på café när jag inte sitter på uni-bibblan. Här är mina sex favoriter: 

Alkemisten: ligger på Gustav Dalénsgatan i Kvillebäcken vilket är ett stenkast från där jag bor. Älskar att ha denna pärla runt hörnet. Det är främst en kaffebar med nya sorter varje dag (deras droppkaffe är heaven) men har även mycket gott fika och bra frukost.
 
Kalei ligger på Kyrkogatan och är så så fint. Har varit sugen på att testa deras lunchbuffé länge nu men inte gjort än. Den ser iallafall magisk ut. Tycker mycket om detta ställe. Efter lunchen brukar det vara väldigt lugnt i några timmar så då brukar jag passa på att sitta här och plugga i fin miljö.
 
Da Matteo såklart. Ett riktigt safe card med de godaste kanelbullarna in life. Det på Magasinsgatan/Vallgatan och det i Viktoriapassagen är mina favoriter. Övervåningen på det förstnämnda har en stor övervåning som är perfekt att beta av pluggtimmar i. 
 
Kafé Magasinet är jag stammis på vilket ni säkert märkt, lol. Bra frukost, lunch, kaffe och relativt billigt vin. Pluggar som bäst här på mornar och förmiddagar eftersom det annars är rätt tätbefolkat. Ligger på Tredje Långgatan. 
 
Le Petit har godaste frukostbuffén. Brukar drömma om deras blåbärsscones regelbundet osv. Varje ny månad brukar jag -unna mig- en vardagsfrukost här om jag har plugg att göra. På vardagarna brukar det vara ganska så lugnt men på helgerna är det alltid knökafullt. Ligger i Haga och på Linnégatan.
 
JOS på Lilla Kyrkogatan har blivit en återkommande favorit under hösten. På förmiddagarna är det många som sitter och jobbar/pluggar här har jag märkt vilket är perfekt. Mycket folk under lunchruschen dock, men då brukar jag passa på att äta själv. Lite överdrivet pricey juicer och smoothies, men deras sallader och soppa är prisvärda tycker jag.  


Kommentarer
Postat av: Veronica Pettersson

Ååh, vilket underbart inlägg! Göteborg är en riktigt mysig och go stad. 😍

Svar: kul att du gillar! kram!
ellenspangberg.blogg.se

2016-10-23 @ 11:26:43
URL: http://veronicapettersson.se
Postat av: Linnea

men!!! älskar dethär inlägget!

Svar: åh vad glad jag blir! kram <3
ellenspangberg.blogg.se

2016-10-23 @ 14:29:33
URL: http://linnearagnarsson.for.me
Postat av: whiskeysour.blogg.se

älskar att plugga på kalei, så bra bord liksom vilket man inte ska underskatta vikten av när man ska läsa och skriva haha

Svar: men precis! superviktigt ju
ellenspangberg.blogg.se

2016-10-23 @ 15:10:43
URL: http://whiskeysour.blogg.se/
Postat av: Sissi

Alltså gaah ellen! Du och din blogg levererar så mycket inspiration i varje inlägg att jag ibland blir helt manisk!!!

Svar: <3
ellenspangberg.blogg.se

2016-10-23 @ 18:38:44
Postat av: Isabelle kemi

Så sjukt fint! Ska också snart plugga distans så och flyttade nyligen till Göteborg så det här var ju värlsbäst!! Skulle rekommendera Barista! Ligger på Kungsgatan jätte nära buttriks!! Suuper god hallomi sallad och bästa kaffet någonsin. Oftast lugnt och rofylld miljö. Kontantuttag vid nästan varje sittplats dessutom vilket är bäst! Jätte fin blogg! :)

Svar: åh men vad fint! vad ska du plugga? :) tack för tipset och tack för att du läser!
ellenspangberg.blogg.se

2016-10-23 @ 20:35:20
Postat av: Ellen Lindberg

En fråga! Är du från Göteborg eller flyttade du dit för att studera? GBG är en sådan stad som jag typ inte ens tänker på när jag letar skolor, insåg nu att det aldrig riktigt vart ett alternativ för mig. Kan du inte berätta lite mer om din utbildning, och hur du tänkte när du sökte osv?

2016-10-30 @ 10:04:40
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/
Postat av: Karolina

Vad fint! Ska till Göteborg imorgon och plugga under dagen. Vill gärna sitta ute i det vackra vädret, ett naturskönt läge är ett plus! Har du tips på något trevligt café/lunchställe/bibliotek etc där mina önskemål kan uppfyllas?

2019-04-29 @ 19:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();