Q/A - JOBB, UTBILDNING, BOENDE OCH PODDAR


Hej! Skulle du kunna skriva lite om den utbildning du gått och det jobb du har nu? Det verkar superintressant! Kram!
Hej! Abso! Jag började mitt uni-liv med 30 hp statsvetenskap, och hoppade därefter på ett kandidatprogram i medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning pr, opinionsbildning och omvärld. Jag har skrivit ett längre inlägg om programmet här. I det programmet är halva termin 5 förlagd med praktik, och då fick jag chansen att göra den på pr-byrån JMWGolin i Stockholm - där jag nu jobbar! Så jag är inte helt klar med skolan ännu, har fortfarande metod och uppsats kvar, så just nu har jag ett tillfälligt studieuppehåll från MKV fram tills i vår. På JMW är jag delvis kontorsansvarig och är med i lite olika projekt med kunder de har. Det är så himla kul att få spendera dagarna i en så inspirerande miljö med smarta, kreativa människor. Jag jobbar dock inte heltid så extraknäcker också för min morbror + hans fru som är musiker och hjälper till med deras företags sociala medier.
 
 
 
 
Kul att du är tillbaka! Skulle vara väldigt uppskattat om du kan skriva ett inlägg om hur man hittar boende i Stockholm, en liten guide liksom, eftersom det är många som har problem med det. Kram!
Puss! Jag har egentligen inte så många bra tips förutom kontakter och Blocket bostad. Jag började vår lägenhetsjakt med att helt enkelt skriva ett inlägg på Facebook där jag sa att jag letade bostad. Det gav lite tips till kompisars kompisar som visste någon som skulle hyra ut etc. Jag och Simon skrev även ihop en annons på Blocket som vi betalade en hunka extra för att den skulle ligga på förstasidan längre. Där fick vi nästan 20 svar och många inbokade visningar, så det är verkligen värt. Vi hittade lägenheten vi ska bo i via Anders jobbs intranät - där lägger kollegor upp lägenheter som hyrs ut. Vi fick gå på visning och samma dag fick vi besked om att vi fick den. Så det var ju delvis kontakter, men också flyt att hon valde just oss. Ett tips är att vara två på en lägenhet eftersom att stockholmslägenheter nästan alltid tar ockerhyror. Så att kunna dela hyra med kille/tjej/kompis/bekant/släkting är verkligen värt. Sedan är vi beredda på att vi kommer att få flytta runt en del också, ett förstahandskontrakt är ju i princip omöjligt i den här stan.
 
 
Din klänning är så så fin. Var har du hittat den?
Köpte den i fredags på Monkis rea! 150 pix! Den kanske finns kvar!
 
Alltså wow!! jag har varit inne på din andra bloggportal och bara nää hon slutade blogga :(( av en slump hittade jag din gamla och bara MEH! och läst exakt alla inlägg sen juni! helt fantastiskt! tänkte leta lite göteborgs tips nu när jag flyttat hit för att plugga ett år. ska ni hyra ut din lägenhet här? har du tips på hur man hittar boende?? :) stor kram från en följare :)
Men! <3 Jag var så himla otydlig och smygig när jag bytte tillbaka hit, haha. Dåligt ju. Men kul att du hittade tillbaka hit puss. Om du skriver in Göteborg i sökfältet i bloggen så hittar du massor jag skrivit tidigare, om både boende och allmäna grejer jag gillar där. Min lägenhet ska säljas! Kram.
 
ÄLSKAR din blogg och undrar om du inte kan ha en liten frågestund snart?? Har så mycket bra och spännande frågor nämligen haha... 
Tack fina du vad glad jag blir, puss! Jag tycker nästan mer om att göra såhär, att liksom svara på frågor som dykt upp löpande. Blir alltid så nojjig över att ingen ska fråga något när jag väl har en frågestund? Lol. Men hit me med frågor så svarar jag. Puss <3
 
 
Ååh, var finns de fina klädhängarna att köpa? 
De är från Lagerhaus, men de har utgått ur deras sortiment tyvärr :(
 
Poddtips?? <3
Är ju en riktig poddjunkie och har skrivit en lista här med mina favoriter. Nya favoriter är Rättegångspodden, USA-valpodden, Penntricket och Fördomspodden. Tipsa mig gärna om fler poddar jag inte får missa!
 
Åh vad är det för fina skor du har? :) Kram!
Det är ett par gamla, trogna följeslagare från & Other Stories. Köpte dem 2015 så de finns tyvärr inte kvar :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();