Q/A - DEL 1

Hej! 
- Läste om dina hårvanor och blev särskilt imponerad utav att du endast tvättar håret två gånger i veckan. Min fråga är om du använder torrschampoo eller annat komplement mellan tvättarna? 
- När flyttar du och din kille ihop? 
Tack för en mycket fin och inspirerande blogg.
Svar: Hej! Tack för att du läser och gillaren! Om det krisar så har jag torrschampoo, om jag ska ut och vill att det ska se liite fräschare ut. Men håret vänjer sig och blir inte lika fett när en tvättar det sällan, men sista dagen brukar inte vara så soft. Då sätter jag alltid upp det i en tofs eller har mössa. 
Helgen om 2 veckor! Så på alla hjärtans dag typ, så oplanerat klyschigt hahaha :')
 
Vart fick du tag på balklänning när du tog studenten? :)) Din såg så fin ut på bilderna
Svar: Jag köpte min på Nelly för typ 300 pix, de brukar ha ett väldigt stort urval så kika där! :) 
 
 
Finns det någon anledning till att du inte brukar ha på dig jeans?:) kramar
Svar: Jag använder jeans ibland, men jag trivs inte så bra i det helt enkelt så jag föredrar andra material. Det bottnar väl i dumma komplex, men övar på att se bort från det varje dag! 
 
Hej Ellen! Kan du berätta lite om vad du gick på gymnasiet/din gymnsietid? Ska själv söka snart och velar så himla mycket! Kram! 
ps. Tack för en fantastiskt bra blogg!
Svar: Hej och tack! <3 Jag gick på Karolinska Läroverket, läste sam/sam och inriktade mig på internationella relationer sista året. Gymnasieåren är hittills de bästa åren i mitt liv, utan tvekan. Sammanhållningen på skolan var fantastisk, jag växte liksom in i Karro och var aktiv i föreningar, var med på alla evenemang som anordnades, hängde i skolan jämt och kände mig verkligen hemma där. Hittade världens bästa gäng och hade så himla kul varje dag. Saknar verkligen den tiden, trots att vi var försökskaniner för GY11 och klagade på plugget. Gå på magkänslan när det kommer till vilken linje du vill gå, då hittar en likasinnade personer! (Och om du bor i Örebro så rekommenderar jag verkligen Karro, mvh en gång pilt alltid pilt)
 
 
Hej Ellen! Superfin blogg har du. Älskar't!!!! Min fråga handlar om gymnasiet du gick på. Karro om jag inte har fel?! Jag går i nian och har så himla mycket gymnasieånget just nu, vill gå på karro men är fortfarande inte säker.. Tror det blir musikestet där, vet du någonting om det? Och var karro överlag ett gymnasium du tipsar om att söka till? :)
Svar: Tackskaruha gullo! Svarade ju lite på samma ovanför, men jaaa Karro är bästa bästa. Eftersom Karro och Risbergska typ (?) sammanslagits - dvs estetlinjen + Risbergskas lärare är på Karro nu så tror jag att den linjen är superbra! Min pojkvän gick musikestet på Risbergska och var nöjd! Och min kusin har precis börjat ettan på Karros estet och är också supernöjd, så jag har bara hört positivt :) Kram!
 
Hej! Är nyfiken över vilka smoothies/juicer som är dina favoriter? Några tips på recept som du gillar lite extra mycket? (har nämligen just köpt en mixer samt juicepress mmh)
Svar: Halloj! Ahhh va nice med nya juice- och smoothiegrejer! I juiceväg är min favorit denna och i smoothieväg denna. Rekommenderar även smoothie gjord på 1 banan, 3 dl hasselnötsmjölk, lite kokosmjölk och en matsked jordnötssmör. H-e-a-v-e-n. 
 
 
Har du någon tumblr? Isåfall - får en se? 
Svar: Tyvärr har jag aldrig fastnat för tumblr, så har ingen :(
 
Hur är din relation med dina klasskamrater? Vad tycker du om din utbildning och vill du läsa vidare mer senare?
Svar: Den är fin! Vi är bara ish 30 i vår klass så alla känner alla rätt bra nu. Vi hittar på saker ihop med jämna mellanrum och har superkul ihop tycker jag. Sedan så umgås och känner jag ju såklart vissa mer och bättre än andra! Jag trivs jättebra, och kan absolut tänka mig att ta en master i framtiden. Men då skulle jag vilja göra det utomlands :)
 
 
Hur kommer det bli när du och din pojkvän flyttar ihop? Kommer du behöva anpassa dig efter hans möbler och prylar? :)
Svar: Eftersom han bott hemma så har han inte så mycket grejer att ta med. Men han har lite grejer som bland annat en stationär dator som måste in, så det kommer behöva möbleras om lite och vi behöver köpa ett skrivbord som passar (dvs ett litet, hehe). Plus lite hyllor för kläder och så, får ju knappt plats med mina egna här. Så det blir lite meck, men vi har en mental plan på hur det kommer se ut så det kommer nog gå finfint!
 
Hur många läsare har du?
Svar: Jag har cirkus 3500-4000 unika besökare i veckan beroende på hur frekvent jag uppdaterar. Blir så glad över att ni klickar er in hit ska ni veta.
 

Bästa bok/film? :) 
Svar: I filmväg älskar jag Tarantino-filmer. Inglorious Basterds, Pulp Fiction, Kill Bill och Django liksom. Bäst. Men annars är jag mer en serieperson. Läser alldeles för lite skönlitteratur, men i julas läste jag Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri, den var såså bra.

Tips på att göra när livet sparkar en hårt i ansiktet?
Svar: Gråt, ät glass och var jätteledsen, det får en. Men se till att umgås med personer som ger positiv energi, stöttar och hjälper så ofta du bara kan. Hitta på saker. Ha sleepovers. Dansa. Organisera livet och sätt upp delmål och huvudmål. Boka in något att se framemot. Det är saker som brukar funka för mig, kram! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();