världens bästa juice

I studentpresent förra året fick jag en råsaftcentrifug av min mormor. Har verkligen inte använt den tillräckligt mycket så nu när jag lärt mig lite hur en komponerar ihop bra juice på jobbet så har jag börjat göra egna hemma. Detta är min absoluta favorit, skulle kunna dricka flera liter om dagen.
 
För ett glas behövs:
En (stor) näve spenat
1 citron
1,5 äpple
2 stjälkar selleri
 
Jag slänger bara ner alltihop i centrifugen och sedan är det klart. Så gott och enkelt, plus ett superbra sätt för en att få i sig tillräckligt med järn. Har lite svårt för att äta rå bladspenat som den är, men i denna juice smakar den knappt någonting. Dagens tips om någon skulle sitta och hålla på en juicepress. (För övrigt ett väldigt värt köp eller bra grej att önska sig, kostar runt en tusing på typ mediamarkt eller clas ohlsson). 


Kommentarer
Postat av: Linnea, fotografier

Vilken vardagslyx att ha en sådan att göra juicer i!!

Svar: jaa verkligen! superlyxigt!
ellenspangberg.blogg.se

2015-07-18 @ 21:52:53
URL: http://nouw.com/linneajanssonss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();