fyra teorier och ett halvår senare

Jag undrar vad det är den här platsen har som får mig att återvända hit om och om och om igen för att sedan sluta för att sedan repeat. Har några teorier. Kanske beror det på att det är ljust ute och jag orkar vara uppe längre om kvällarna, trots att jag jobbar mer än 40-timmarsveckor och är mentalt så sjukt himla trött. Kanske beror det på att vi precis flyttat till ny lägenhet. Nystart osv. Andrahand med lite för hög hyra igen, Stockholmsliv. Men nu bor vi ett stenkast från Nytorget med Bleck som granne, i en ljus lägenhet med balkong och behöver inte längre trängas på ett sovloft. Kanske beror det på att jag känner mina fyra semesterveckor ligga och lura bakom krönet. Bara några veckor kvar till Italienluft och autoreply på mailen. Kanske beror det på att jag saknar att få vara kreativ på mitt eget sätt. Kanske en kombination av allt.
 
Ett halvår senare och så mycket har hänt och så mycket har stått still. Morfar dog. Tre veckor sedan på tisdag. Kan fortfarande inte förstå när jag trycker ned tangenterna på datorn. Läser artiklarna i lokaltidningen men tar inte in. Åkte hem och allt var jättenära, åkte tillbaka och allt var så långt borta. På onsdag åker jag hem igen. Jag jobbar kvar på samma jobb, trivs bra. Väldigt bra till och med. Dricker vin med vänner kollegor och lägger lite för mycket pengar på hämtmat. Har flyttat ur och flyttat in ihop med killen som just nu har mina vader som kudde. 6 år har vi hängt ihop nu. Älskar honom, älskar Stockholm och allt blir bra.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Så kul med ett inlägg från dig!

Svar: <3
ellenspangberg.blogg.se

2018-06-17 @ 21:43:35
Postat av: torres

Så stiligt!

Svar: kram!
ellenspangberg.blogg.se

2018-06-17 @ 22:17:35
URL: http://nouw.com/torres
Postat av: Josefine

Jaa!! Vad glad jag blir!!

Svar: <3!!!
ellenspangberg.blogg.se

2018-06-17 @ 22:24:08
URL: http://blogg.josefinesigne.se
Postat av: Ebba

Blev så glad när jag såg ditt nya inlägg, jag hoppades verkligen att du skulle dyka upp igen!

Svar: <3!
ellenspangberg.blogg.se

2018-06-17 @ 23:55:03
Postat av: Sandra Leone

Så kul att höra ifrån dig igen!

2018-06-18 @ 16:32:15
URL: http://sandraleone.me/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();