WEEKEND SNAPS

Ciao. Jag har levt lush life i helgen med både Simon- och mammabesök. I fredags kväll kom S hit och vi har b.la. gått på stan (blev ett par örhängen från Weekday rikare och åttio kr fattigare), köpt ett kilo lösgodis från 4gott, kollat nya säsongen av Chef's Table, ätit asiatiskt på Kvillebäckens pärla Antibarbarus med Anders och Niklas och bara myst hemma. Synd bara att Göteborg visat sig från sin allra vidrigaste sida med horisontellt snökaos. Lät inte kameran gå varm men jag har använt insta-stories rätt flitigt ändå! Följ mig på ellen_wilhemina om du vill. 
 
Igår kväll åkte Simon hem till Stockholm igen, men mötte då upp min mamma på centralen som är här söndag-måndag! Bästa mamma. Vi tog vagnen till Järntorget och Olssons vin på Tredje Långgatan för att dricka söndagsprosecco. 
 
Ett av mina bästa ställen som bara spelar jazz och har goda viner. 
 
Kolla fin hon är min mamma. Här satt vi ett par timmar och bara pratade innan vi tog oss vidare till Kungsportsplatsen för middag.
 
Vi hade nämligen bokat bord på Teaterkällaren. Jag fyller år nästa vecka och detta var ett lite pre-firande eftersom vi inte kommer ses då. Det är The Barns systerrestaurang som ligger vägg i vägg med Stora Teatern. Wow wow wow vad gott och fint det var.
 
Vi beställde in fyra mindre rätter som vi delade på. Det godaste var utan tvekan den bakade blomkålen med brynt smör och svartkålschips. Och den saltbakade tonfisken med mandlar och picklad lök. Helt otroligt gott och inte så fasligt dyrt, tips tips. 
 
Jag var meget nöjd. Sedan åkte vi hem till mig och tog varsin öl och åt ostbågar. Mamma var nämligen mycket angelägen att fira ostbågens dag så det gjorde vi. Drömmig söndag. Idag ska vi ge oss ut i snökaoset och gå på stan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();