MIN HUDVÅRDSRUTIN 2.0

Mitt bloggande sjönk under våren i lika drastisk takt som min hudvårdskonsumtion ökade. När sommaren stod på glänt så la jag en beställning på Skincity och nu är jag mer än kittad inför semester. Kommer ha hudvård typ för alltid känns det som. Men det är ju så himla roligt. Älskar att ta hand om min hy och den mår faktiskt bättre än någonsin efter jag utökade min trestegsrutin till en sex- ibland sjustegsrutin. Köpte min första Paula's Choice-produkt av Frida i våras och blev frälst. 2% BHA-syran såklart mvh flitig Under Huden-lyssnare. Hur som helst nu tänkte jag visa min hudvårdsrutin! 


Exfolieringen är jag dock försiktig med nu under sommaren eftersom den gör en känsligare mot solen. Fuktmasken är jag in love med men vill vara sparsam så använder den på söndagar bara. Det har blivit min spa-dag. Jag har väldigt oljig hy så har blivit rekommenderad att använda mig av gel-produkter, det funkar så himla bra på mig! 


Ansiktsmisten är en gammal favvo och har alltid med mig den i väskan under sommaren. Solskyddsfaktorn är ny i min nescessär och längtar efter att få inviga den nästa vecka. Har väldigt lätt för att bli brun men är alltid supernoga med spf50 över hela kroppen när jag är utomlands. Det är så jäkla svårt med spf i ansiktet tycker jag. Man måste ju ha det samtidigt som jag aldrig hittat någon som inte ger mig ännu mer porer och milier i t-zonen. Hoppas på att denna funkar. 


Jag passade på att handla nytt när Skincity hade sin sommarkampanj som bestod av en jäkla monstergåva. Var verkligen som ett barn på julafton när jag hämtade ut detta på posten. Bara massa asnice grejer till sommarhuden. Plus en fin påse som är perfekt att förvara alla produkter i. 

Ännu mer spf, brun utan sol, bodylotion, ansiktsmists, serum, duschtvål etc. En riktig himla godispåse med lyx. 


Kommentarer
Postat av: Daniella

men gud vad kul! inte hört talas om många av de märkena innan...

2017-06-19 @ 15:34:57
URL: http://daniellachanelle.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();