MEMORY LANE, SMÅLANDSVÄNNER OCH TRERÄTTERS


I tisdags såg jag ut såhär när jag åkte runt i Kronoberg och hittade på saker. Är här med familjen och hälsar på farmor, farfar, faster och mina kusiner! Trench och slip-ins från H&M, byxor från Monki och väska från Weekday.
 
Vi åkte ut till St:Sigfrids folkhögskola där mina föräldrar träffades när de var 20.
 
Snäll personal lät oss gå på rundtur där inne. Pappa redogjorde för att det var här han hade sin första gitarrkonsert bla.
 
Pappa och mamma vid platsen där de hade sin första dejt. De åt daimstrut hälsar mamma.
 
Clara matchade.
 
Efter rundturen åkte vi vidare till Hallö! Pappa hade nämligen en träff inbokad med sin gamla barndomskompis som han inte träffat på 25 år. Fint ju. De bodde grannar som små och hette båda Magnus Petersson.
 
De bodde sjukt fint vid vattnet och vi drack kaffe och åt bullar. 
 
Efter fika begav vi oss tillbaka till Växjö. Jag och Clara gick till Trädgården De Luxe och mötte upp bejben till vänster! Moa! Vi pluggar ihop i Göteborg och hon är härifrån och var hemma på lite semester. Klart man möts upp och dricker lite tisdagsvin då. 
 
En tog selfies.
 
Och en annan la upp instastories.
 
Erika kom och anslöt också! Så fint. Också en klassis som nu bor i Växjö!
 
Efter ett par timmar kramades vi hejdå och jag gick vidare till min faster och hennes man som precis flyttat till ny läggis. En sjukt fin sådan. 
 
Vi blev bjudna på middag på terassen. 
 
Chevrémacka till förrätt. 
 
Pestosallad till varmrätt.
 
Och hemgjord glass till efterrätt. Så fint och gott. Äter mig igenom dagarna här.
 
Sedan promenerade vi längst Växjösjön tillbaka hem till farmor och farfar. Och det var den tisdagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();