BEAUTY VACAY-FAVS

På semestern skippar jag oftast sminket helt och passar på att låta huden vila. Dock är semesterhy sällan förknippad med bra hy för mig. Konstant svettig i le face = mina porer kloggar igen och får finnar. Men! Försöker ju råda bot på det och har några favoriter (+ andra bra grejer som jag gillar när det är varmt).

Uppifrån och ned: 

Serum för håret med värmeskydd från Lanza. Tar alltid några droppar i längderna innan en dag i solen. Luktar godis. 

Fukt för oljig/kombinerad hy från Paula's Choice. Gillar denna pga lämnar huden matt. 

Ansiktsmist från Jurlique som jag aldrig slutar tjata om. Återfuktar och fräschar upp under dagen. 

Ögonbrynsgel från The Brow Gal. Mina bryn måste kontrolleras annars blir dem kaoz (måste även plocka dem en gång i veckan om jag vill ha två bryn och inte ett:)). 

Toner från Paula's Choice. Älskar toners!!! Vet inte varför men när jag inte har det innan exfoilering eller fuktcreme känns det som att något fattas. Min hy hålls stabil med denna.

SPF 30 för läpparna från Nivea. Livsviktigt såklart.

SPF 50 för ansiktet från Paula's Choice. Värdens bästa spf enough said. En liten förpackning går att köpa på Skincity för 79 pix och räcker typ två veckor i solen. Tips tips. Då applicerar jag flera gånger om dagen också obs.

Serum från Paula's Choice. Vet inte riktigt vad jag tycker om denna än men so far so good. Beställde en liten provtub pga pallar ej lägga 400 pix på något som jag inte vet är bra. 

Ansiktsmask, också från PC. Gudagåvan till solad hy. Sover med den ungefär varannan natt på semestern och den kyler ned och återfuktar gärnet. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();