FÖRRA FREDAGEN

Gla fredag! Är nyss hemkommen från Italien så vi stannar där iallafall lite till. Har haft det bra. Mycket bra. Dock är det väldigt skönt att kunna andas ordentligt igen efter temperaturer på över 50 grader de senaste två dagarna. Fattar ni vad sjukt! 50 fkn grader. Också en grej som är skönt är att ha stabilt wi-fi igen, bless. Så kan äntligen visa lite bilder som jag knäppt med kameran. En fredag fick den följa med på en festlig middag som började med drink på bar.
 
Clara nöjd över värme och vittvin. Detta är min favoritbar i Alghero för övrigt. Frukost med smoothie och croissantbuffé på morgnarna, sjukt gott vin för 3 euro och gratis antipasti på eftermiddagar och kvällar. Ligger på gatan Lungomare Dante precis vid vattnet. 
 
Jag i Italien = mitt njutigaste.
 
Sedan gick vi vidare uppåt mot Algheros utkant. Vi hade nämligen bokat bord på en fiskrestaurang vi hittat av en slump när vi var och badade dagen innan. 
 
Mysigaste lilla staden. 
 
Slutdestination! 
 
Alla bord här hade havsutsikt. Så fint man vill ju gråta lite. 
 
Två gullisar. 
 

Finns det något bättre än att bläddra igenom en meny? Tror inte det. 

Vi delade på en tallrik hav till förrätt. 
 
Pappa. Vet ingen större livsnjutare än honom. 
 
Jag åt grillad calamari till varmrätt. Godaste jag vet nästan. Här satt vi i flera timmar, åt, smakade av varandra, pratade och skrattade. Så tacksam över att min familj också är mina bästa personer och att vi har sjukt kul ihop. 
 
Semifreddo och creme caramel till efterrätt! 
 
Och en efter-maten-drink! Dricker typ aldrig drinkar men herre vad gott det är med whiskey sour ändå.
 
Så så fin fredag. Dagens fredag blir inte lika festlig utan har en riktig fixardag med tvättande, ompackande, ärenden, adressändring och blallala. Sånt som bara måste göras ni vet. Tur att det är bästa poddagen idag. 


Kommentarer
Postat av: Hemma Hos Felicia

åh, nu vill jag ju bara resa utomlands! Vilka underbara bilder!

2017-08-04 @ 10:29:39
URL: http://feliciahblogg.webblogg.se/
Postat av: matilda

Åh Alghero! Var där för typ 12 år då jag var jätteliten och vill gärna dit igen typ nu även om jag kom hem från Vodice i kroatien för fyra dagar sedan. Finns inget bättre än medelhavsstäder!

2017-08-04 @ 11:38:12
URL: http://nouw.com/tildasofia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();