EN SOLIG LÖRDAG I FEBRUARI

Igår vaknade jag av att solen sken in genom fönstret, så himeela härligt. Lördagsfrukosten fick bli yoghurt toppat med granola, chia-, pumpa- och linfrön samt rostis.
 
Efter att ha segat i några timmar tog jag vagnen in till Järntorget och mötte upp Frida! 
 
Vi tog en promenad upp för Linnégatan, genom Slottsskogen och pratade om viktiga och oviktiga saker, som sig bör. Älskar att promenaddejta f.ö. 
 
Gick förbi sälarna.
 
Vi gick vidare genom Slottskogen och hamnade tillslut i Majorna aka Fridas hoods. Hamnade på Materia som är ett relativt nyöppnat café vid Mariaplan, supermysigt. 
 
Drack en havrecappe och åt en raw food-brownie som var meget meget god. 
 
Efter någon timmes tjötande där inne sprack det upp igen så vi satte oss på uteserveringen, bara för att liksom. Finns ju inget bättre än att kunna sitta ute i solen.
 
När vi började frysa lite för mycket så gick vi hem till Frida och däckade i soffan, diskuterade serier och zappade på tvn en stund innan jag tog vagnen tillbaka till mig. Var dödstrött så jag och Simon hade myskväll med chips och film. Och det var den ultramysiga lördagsdagen! 


Kommentarer
Postat av: Fanny

Älskar verkligen ljuset i dina bilder. Är det fotat med mobilkamera?

Svar: åh tack! dessa är tagna med min sony a5000 :)
ellenspangberg.blogg.se

2016-02-28 @ 14:36:08
URL: http://fannyblingman.blogg.se
Postat av: ISA

men troooooru man blir sugen att hoppa in i denna dag eller? promenaddejt! Uteservering! fika! så mycket jag gillar <3

2016-02-28 @ 22:48:11
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();