LIVETS TOMATSÅS - RECEPT


Igår lagade jag något av det godaste jag vet dvs spaghetti i tomatsås. Jag är självutnämnd queen av den rätten och skulle kunna leva på en god sås som puttrat länge. Såhär gör jag min som räcker perfekt till två hungriga: 


• 400 gram krossade tomater från Mutti
• 2-3 matskedar tomatpuré från samma märke
• 1/2 dl ketchup (syns inte på bilden)
• 1/2 gullök 
• 1 vitlöksklyfta
• En skvätt vittvin (matlagningsvin funkar prick lika bra)
• Olivolja
• Oregano (obs mycket)
• Salt
• Peppar

Finhacka löken och vitlöken och stek den några minuter i rikligt med olivolja. Häll sedan över de krossade tomaterna, tomatpurén och ketchupen. Smaka av med kryddor, vinet och eventuellt lite mer olivolja. Sänk värmen ordentligt och låt sedan puttra länge. Allra helst ett par timmar. Ät upp tillsammans med allt som är gott och dö matdöd. Hemligheten bakom tomatsås tycker jag verkligen är tid och råvaror. Jag köper ca alltid budgetvaror pga student ni vet, men det blir verkligen sjuk skillnad så krossade tomater tycker jag kan vara värt att lägga ett par extra kronor på, Mutti är utan tvekan märket nr1 (mvh ej sponsrad men i wish). 


Kommentarer
Postat av: Patrik at Brass&Gold | En inredningsblogg på Hannas Room

Det låter väldigt gott :D

2016-05-01 @ 15:07:25
URL: http://brassandgold.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();