ett foto i timmen - onsdag


07.00 vaknar jag av mitt alarm och går upp för frukost. Äter yoghurt med granola, frön och hallon och en grön juice jag pressade kvällen innan. Plus en macka också pga jättehungrig.


08.00 förflyttar jag mig till soffan för att läsa några kapitel i min kurslitteratur. Tycker det är så mysigt att läsa på morgonen när det känns som att ingen annan riktigt vaknat än. Det är denna tid på dygnet jag kan fokusera som bäst.


09.00 går jag iväg från mitt röda lilla lägenhetshus för ett träningspass.


11.00 är jag hemma igen och duschar och sminkar och plattar hår. 


12.00 äter jag lunch. Rester från dagen innan, fab. Scrollar även igenom twitter och kollar på ett avsnitt Vänner. 


13.00 är jag på skolan pga har föreläsning i två timmar. Vår lärare ställde in hans ordinarie planer och hade istället tagit med sig typ 40 nummer av dagens Metro och delade ut till alla. Om ni missat så handlade prick hela numret om flyktingkrisen och framsidan pryddes av svenska flaggan och texten "Välkomna till Sverige". Ca världens bästa initiativ. Vi delades in i grupper och fick i uppgift att analysera den ur ett opinionsbildarperspektiv. Kul med en lite annorlunda föreläsning, viktigt viktigt ämne dessutom. 


15.00 är föreläsningen slut och jag, Stina och Frida sätter oss i cafét och jobbar på vår gruppuppgift ett par timmar. 


17.00 möter jag upp Diddi vid Kungsportsplatsen för att gå mot Götaplatsen där Refugees Welcome hölls.


17.30 började det och vi lyssnade på tal från personer från politiska ungdomsförbund, Gustav Fridolin och en kille som själv flytt och tagit sig via båt över Medelhavet till Sverige. Så jäkla starkt och det var så himla många människor som var där och supportade. Sånt här får en verkligen att få tillbaka hopp om Sverige, heja civilsamhället. 

19.00 var vi dödshungriga och gick vidare för käk på Butchers Market, hade peppat det i en vecka och det var så gott att jag ville gråta. Hade aldrig varit där innan men kommer garanterat gå dit igen. Prisvärt, mysig miljö och framförallt aaaasgött. 

20.00 skiljdes vi åt och jag promenerade hem med Lanas nya singel i öronen till denna drömmiga himmel. Denna onsdag fick 5/5 toasts.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker det är så himla fint av dig att vara så positiv gällande flyktingkrisen!!

2015-09-10 @ 15:14:09
Postat av: ISA

gillar dessa inlägg så himla mycket. Och varför verkar din onsdag haft typ 56 timmar? haha, effektiv dag ;)

2015-09-10 @ 23:15:54
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();