SÖNDAG I AMSTERDAM - BRUNCH OCH BANKSY EXHIBITION


Igår vid lunchtid tog vi vagnen in till stan och åkte till den mysigaste lilla gatan precis vid kanalen. Denna gata ligger en tvärgata in från centrums stora shoppingstråk packat med turister. Så himla fint att det känns som att en entrar en helt ny stadsdel fast det bara är några meter emellan.
 
Gick förbi massa mysiga caféer.
 
Och kanalen. Det är verkligen drömfint här, måste tillbaka hit.
 
Diana hade bokat bord på ett brunchställe, Lottis! Gulligt namn.
 
Stället fick 5/5 i instavänlighet lol.
 
Åt en svingo avo-toast med pocherade ägg och drack grapejuice till, nom.
 
<3
 
När vi mättat våra magar gick vi mot vår nästa destination, Banksy exhibition! Var SÅ pepp pga älskar Banksys samhällskritiska konst. Det var fantastiskt bra och här strosade vi och kollade på utställningen ett par timmar. En kände sig lite mer upplyst när en gick därifrån.
 
Sedan strosade vi runt på stan i ett par timmar! Jag såg ut såhär med kappa (ny!) och väska från Weekday och loafers från KMB.
 
Vid fyratiden var vi hungriga igen och mellanlandade för uteserveringsfika innan vi åkte hem igen. Så himla fin sista dag i en ny favoritstad. Nu sitter jag på flygplatsen och ska snart boarda planet hemåt, har en döstressig vecka framför mig med två himla hemtentor och ett viktigt telefonmöte. Men kommer leva på Amsterdamveckan länge så känner mig väldigt tillfreds ändå! Plus att jag åker till Örebro imorgon för att spendera höstlovsveckan (perks of jobba på förskola) hemma hos min familj som jag saknar så.


Kommentarer
Postat av: Ellen Lindberg

Men kappan!!! Ser helt fantastisk ut. Älskar när de är sådär långa.

2016-10-31 @ 14:02:52
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/
Postat av: ISA

HUR GULLIG STAD!??

2016-10-31 @ 17:21:14
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();