MITT 2016 - JANUARI TILL JUNI

I januari verkade jag inte göra särskilt mycket. Drog igång en rätt så intensiv kurs i organisationskommunikation som tog väldigt mycket tid. Det enda jag egentligen kommer ihåg är att jag fick min matta levererad och att jag läste kurslitteratur. Men kantade såklart med ölhäng med klasskompisar på helgerna. Överlag en ganska så dålig månad, brukar inte tycka om januari särskilt mycket.
 
I februari skyddade jag mig mot kylan med stickade polotröjor och bodde tillsammans med Simon. Åkte hem till mamma och pappa en sväng för mysmiddag och rödvin. 
 
I mars pluggade jag himla mycket på olika caféer i Göteborg. Bland annat på Alkemisten och på Da Matteo med Tess och Jesper. Sedan fyllde jag 21 små år också, typ det enda roliga som händer i mars för mig hehe. Annars är ju detta en såndär månad som bara segar sig fram, en går ju liksom mest och väntar på att det ska bli riktig vår. Över påsken så var jag hemma och hängde med gamla gymnasiegänget som jag älskar så mycket.
 
Och i april så kom våren! Titta bara vad fina körsbärsblommorna var utanför campus. Jag köpte ohälsosamt många växter denna månad och lagade mycket grön mat, denna spenatsoppa tillexempel! Och hade vin- och tapaskväll med Anders, Jesper, Niklas och Simon.
 
I maj så var både min syrra och Anderas och mamma på besök i Göteborg, dvs en jättefin månad. Det blev även sommarvarmt i Göteborg en period så vi hade dagsfest i Slottsskogen och tacokväll på Emma och Niklas innergård. Hann även med lyxfrukostar ofc. Men mest av allt så hängde jag med Anders, Niklas och Jesper eftersom att vi skrev en stor kampanjplanering ihop i skolan. 
 
Juni var min absolut bästa månad 2016. Vi firade att kampanjplaneringen var klar genom att åka ut till Anders stuga på Tjörn och grilla korv med bröd, sedan tog jag mitt pick och pack och flyttade hem till Närke. Min syster tog studenten, Calle och Andreas hängde på min balkong var och varannan kväll, det var försommar och jag hade två månaders ledighet framför mig. 
 
Puh! Det första halvåret av 2016. Överlag ett väldigt fina 6 månader som utan tvekan var den bättre halvan. Nu ser jag framemot ett nytt år med roliga grejer som hägrar - jag ska ju till Stockholm i mars och bo där fram till sommaren. Dör av pepp faktiskt. Resten av året tar vi en annan dag tycker jag. Till sist vill jag bara önska ett gott nytt, att ni kan se tillbaka på ett fint år eller bara vara glada över att det kommer ett helt nytt imorgon. Hoppas ni firar in det precis som ni vill. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();