WHAT'S FOR DINNER

Jag börjar bli queen på att improvisera ihop pastarätter. Det är sant! Iallafall om du frågar mina smaklökar. Fusillipasta körsbärstomat vitlök pesto basilika matlagningsgrädde parmesan. Gottgottgott.
 
Jag är hooked på linspasta för det är snällt mot min mage samt ger en protein som är värt när man lagar mat utan kött som jag oftast gör. Den är heller inte så torr som jag tycker att bönpasta kan vara. Koka iallafall din pasta mycket al dente medans du fräser tomat, vitlök och färsk basilika i olivolja. Späd ut med lite grädde och blanda i pastan. I med en klick pesto och låt allt gosa till sig i några minuter. Salta peppra såklart. Ät upp med riven parmesan och mer basilika. Godaste ever. 


Kommentarer
Postat av: matilda

Åh linspasta låter som en kul idé för mig med IBS. Definitivt något jag måste testa!

2017-07-13 @ 16:32:15
URL: http://nouw.com/tildasofia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();