EN FREDAG I KÖPENHAMN

Igår var vi i Köpenhamn över dagen ju! Så smidigt att bara kunna ta Öresundståget över bron. Älskar Köpenhamn. Skulle lätt kunna tänka mig att bo här. Hade med mig kameran hela dagen så nu kikar vi på hur det såg ut tycker jag. 

Vi började dagen med sen frukost på uteservering. Sidogatorna/gatorna ovanför Strøget är så mysiga och man glömmer lätt bort dem och fastnar i shoppingstråket. Iallafall jag. 
 
Cappe och varm croissant ja tack.
 
Njutig.
 
Simon började dock dagen med en pølse. Det var för övrigt min absoluta favoriträtt när jag var liten. Dog för röd korv.
 
Efter frukosten strosade vi runt. Tycker mycket om att vara i städer utan några krav på att se tusen saker. Att bara strosa runt, kika in i butiker man går förbi och ta allt med ro. Det är semester för mig.
 
Det är jazzfestival i Köpenhamn den här veckan så det var livespelningar i typ vartannat hörn. Hur mysigt? Jättemysigt. 
 
Folk satt på små uteserveringar, drack kaffe och läste tidning medans det spelades sax och kontrabas i bakgrunden. Filmiskt ändå.
 
Simon <3. Vi firar fem år denna månad. Hur sjukt är inte det. Min bästa vän och kärlek.
 
Sedan strosade vi vidare mot Nyhavn. För det måste man när man är i Köpenhamn. 
 
Meget fint.
 
Framåt tvåtiden var vi hungriga igen och satte oss vid Operan för lunch. 
 
Lunchvin och lunchöl! Semester!
 
Simon åt burgaren.
 
Och jag åt en skål med räkor. Mmmm älskar räkor.
 
Sedan styrde vi våra ben mot Strøgets shoppingstråk och gick i lite butiker (gjorde två riktiga rea-fynd som jag ska visa här asap) innan vi blev trötta och tog tåget tillbaka till Malmö. Fin fin fin dag.
 
Prick just nu sitter jag på tåget tillbaka till Närke, för i eftermiddag kommer en fin hög med Göteborgskompisar till mig vilket ska bli så himellaaa gos. Vi ska dricka vin och dansa. Är lite extra glad för verkar äntilgen ha blivit av med min bihåleinflammation som terroriserat mitt face i en vecka. Ska aldrig underskatta fungerande bihålor ever again. 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh jag älskar köpenhamn! Synd att de tog bort direktflyget dit från min stad Åbo för ett par år sedan. Nu måste man åka till helsingfors för att ta flyget därifrån.

2017-07-08 @ 09:08:47
URL: http://nouw.com/tildasofia
Postat av: Sandra Leone

Åh Köpenhamn <3 Vad fint ni ser ut att ha haft det!

2017-07-08 @ 09:32:24
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Stolt mamma

Fint inlägg med inbjudande bilder

2017-07-08 @ 18:55:17
URL: http://unicornmum.blogg.se
Postat av: Stolt mamma

Fint inlägg med inbjudande bilder

2017-07-08 @ 18:55:19
URL: http://unicornmum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();