BOOKS I'LL READ

På lördag åker jag till Sardinien i två veckor. Åker ju dit varje år med min familj och längtar lika mycket efter det stället jämt. Nu är jag dessutom bok-redo! Vet inte varför jag inte dras till skönlitteratur, har sjukt svårt för att slappna av och läsa fiktion. Vill mycket hellre lära mig saker, tråkig människa man är herregud. Har iallafall två som jag tror faller mig utmärkt i smaken och som jag ser framemot att läsa under ett parasoll på stranden. 


Engagemang - om personligt, politiskt och professionellt engagemang och hur det uppstår nu för tiden av Per Grankvist.

Denna fick jag av min handledare när jag var klar med min praktik! Verkar så så intressant. Jag har läst mycket om opinionsbildning i mitt kandidatprogram (en av huvudinriktningarna på utbildningen), så ser framemot att få lära mig ännu mer. 
 
 
Sapiens - en kort historik över mänskligheten av Yuval Noah Harari
 
Denna kom pappa hem med häromdagen och jag hoppas att han läser ut denna fort för är så sugen på den. Läste kapitlet om kön och genus igår och blev fast. Sjukt intressant och jag älskar när författare lyckas knyta ihop komplexa teorier till begriplig text. Känns som att jag kommer att bli iallafall ett snäpp klokare efter att ha läst denna. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();