LATEST INSTA / HOW I EDIT


Mina senaste kvadrater på instagram, livet är att ha en tacksam miljö att fota i. Den absolut vanligaste frågan jag får både här på bloggen och på insta är hur jag redigerar mina bilder. Jag redigerar alltid i VSCO-cam och i instagrams egna redigeringsapp. Lite olika redigeringar beroende på grundljus i bilden såklart, men någon slags röd tråd i VSCO har jag i att dra upp ljusstyrka och kontrast, dra ned mättnaden, öka skärpan och göra bilden lite kallare. Jag använder oftast filter A6, A4, HB1, HB2 eller S2 där jag drar ned itensiteten till ungefär hälften. Sedan öppnar jag bilden i instagram och gör lite småljusteringar där, oftast lägger jag till lite lux. 

Men mitt allra bästa tips är att leta naturligt ljus. En mörk bild kan jag nästan aldrig redigera bra och blir sällan nöjd med dem. Fotar 99% av mina bilder i dagsljus. Och är så pass nördig att jag väljer bord på caféer efter var det bästa ljuset finns. Sue me. I feedet gillar jag en go blandning av livet. Mat, miljö, mina fina vänner, selfies och några stilleben. Förra året gjorde jag en liten steg för steg-guide hur jag redigerar i VSCO, och på ett ungefär såhär ser det ut ett år senare också. No change around here. Puss och kram följ mig här om du vill. 


Kommentarer
Postat av: Sandra Leone

Hög igenkännighetsfaktor på det där med cafébordet!

2017-08-05 @ 14:54:22
URL: http://lingers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();