NAILS

Jag har haft tur i genlotteriet med go kvalle på mitt hår, men har alltid haft norra europas mest sköra naglar. Mina nagelband sitter sjukt långt ner, naglarna är mjuka och går av så jag kan aldrig låta bli att pilla. Då och då lyckas jag spara ut dem, men efter tre månader är de fula igen. Det finns heller inte riktigt utrymme (i wish tho) i min budget att gå till salong och piffa dem. Men! En desperat student är en kreativ student så detta är min lösning. Jag brukar ibland köpa lösnaglar från Åhléns (typ sådana från Depend med alldeles för mycket vitt på ni vet) och forma själv. Klipper ner så att de inte blir obehagligt långa och filar efter min nagelform. Målar sedan dubbla lager med lack så att det vita inte skiner igenom. Kostar 89 pix istället för typ 600 och håller iallafall i ett par veckor. 

Dessutom växer ens egna naglar ut under och blir fina. Det blir väl såklart inte lika fint som när en gör det hos ett proffs med kvalitetsmaterial men jag tycker ändå det funkar helt ok. Varsågod för budgettips!


Kommentarer
Postat av: Sandra Leone

Så smart ju! Jag har ett jobb just nu där långa naglar är en omöjlighet men ska verkligen testa sen!

Svar: ellerhur! ahh fattar, feel you som gammal basketspelare haha. omöjligt att ha långa naglar då!
ellenspangberg.blogg.se

2017-06-14 @ 13:35:29
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Fanny

Fiiint! Men, blir inte naglarna typ helt förstörda av limmet och det? :/

Svar: kanske om man gör det hela tiden! jag har inte märkt av att de blir förstörda av det alls! :) märker ingen skillnad när de ramlar av!
ellenspangberg.blogg.se

2017-06-22 @ 14:20:23
URL: http://fannyblingman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();