MAKIFROSSA EN ONSDAG

I onsdags hade min mamma bokat bord på East West som är det bästa sushihaket i stan för middag! Vi tog bussen in till stan och mötte upp min syster på hennes jobb. 
 
Clara jobbar på Örebros mysigaste café Fröken Brogrens. De har två ställen och idag var hon på Kondis. Jag var alltid där med mamma när jag var liten och drack varm choklad och åt bullar när jag var sjuk och hade som dröm att jobba i konditoriet. Så mysigt att få gå in bakom och kolla i köket där de bakar allt. 
 
Sedan spatserade vi vidare till East West och hamnade ovetande mitt i en maki-frossa. Dröm. Vi fick alltså gå och fylla på tallrikarna om och om igen tills vi inte orkade mer. Min favorit var en friterad rulle med räka och avokado. Nammmm. 
 
Tog om tre gånger. 
 
Sedan åkte Clara till Carlos och jag, mamma och Lena (mammas bff och även min vän Viggos mamma) mötte upp pappa som varit på AW på Fratelli för att dela en flaska vin.
 
Här satt vi i ett par timmar och bara pratade. Så så mysig och lyrrig onsdag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();