REBLOG RECIPE


Eftersom jag inte gör något annat än pluggar just nu så har jag inte så mycket roligt att komma med. Så är livet ibland! Därför langar jag fram ett gammalt recept ur arkivet som jag tycker att du borde baka om du får tid över i veckan pga världens godaste. Bananbröd med jordnötssmör, blåbär och choklad! Behöver jag ens säga mer? 


➝  4 mogna bananer
➝  4 ägg
➝  3 msk kokosolja
➝  1 dl jordnötssmör
➝  1,5-2 dl kokosmjöl
➝  2 tsk bakpulver
➝  1 tsk flingsalt
➝  1,5 dl hackade valnötter
➝  1 dl blåbär 
➝  Valfria frön
➝  Lite smält mörk choklad
 
Sätt ugnen på 200 grader. Mixa sedan bananerna och äggen till en fluffig smet och häll sedan i smält kokosolja och jordnötssmöret. Blanda ordentligt. Rör ihop de torra ingredienserna i en separat bunke innan du vänder ner det i smeten. Rör sist försiktigt ner valnötterna och blåbären. 
 
Lägg sedan över smeten i en brödform klädd i bakplåtspapper och toppa med frön du gillar. Jag tog pumpa- och solroskärnor pga hade det hemma. Grädda brödet i ca 40-45 minuter.
 
Ringla till sist över lite smält choklad och toppa med havssalt. 


Kommentarer
Postat av: Ellen Lindberg

Åh, detta måste jag testa! Har aldrig bakat bananbröd själv, men minns så väl att min mamma ibland gjorde det när jag var liten. Lagom till att jag och mina bröder kom hem från skolan. Så gott!

2016-09-28 @ 12:11:56
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();