Q/A PART ONE

Ge mig dina bästa Stockholm-tips!! Caféer, restauranger, affärer, områden osv osv. Älskar din blogg och stil! Kram!!
     Svar: Tack för det första! Kram tillbaka! Jag är ju inte superduktig på Stockholm, har inte varit där extremt mycket. Men jag älskar Odenplan/Vasastan och hela Sveavägen. Fikar gärna på Pascal och Kaffeverket. Lunch på Urban Deli som även har en asnice takbar där en kan dricka öl på kvällen. Sedan gillar jag Söder också såklart med Pom och Flora och FLFL. När jag shoppar i Stockholm brukar jag röra mig till Biblioteksgatan där & Other Stories och Urban Outfitters ligger pga de enda affärerna som jag tycker saknas i Göteborg.

En drömmig lunch på FLFL i somras.
 
Jag vill ha din beskrivning av en perfekt dag i Gbg! var äter du frukost, lunch, middag? vart shoppar du? vart tar du en drink/glas vin? och om du går ut, vart går du då? :)
      Svar: En perfekt dag kommer lastat: Jag börjar dagen med frukost på Kafé Magasinet (Tredje långgatan) Äter deras acaibowl och dricker cappuchino. Jag shoppar på COS, Weekday, H&M, Monki och Zara. Käkar lunch på JOS (Lilla kyrkogatan), tar ett glas vin på Bar Centro (Kyrkogatan), käkar middag på Levantine (Aschebergsgatan), Tacos & Tequila (Tredje långgatan) eller The Barn (Kyrkogatan) och går ut och dansar på Yaki Da eller kollar om det är någon bra spelning på Pustervik. 
 
Middag på Tacos & Tequila.
 
Vad jobbar din pojkvän med i Göteborg? Och hur mycket kommer du själv att arbeta på ditt nya jobb och vad innebär det? :)
      Svar: Han är lärarvikarie på olika skolor i Göteborgsområdet! Jag har hakat på det och vi hänger i samma vikariepool liksom. Jag skriver in mig i en app vilka dagar jag är tillgänglig för jobb (vilket är olika beroende på hur mycket plugg jag har) och sedan åker jag till skolor och förskolor och hjälper till. Just nu är jag på en förskola i Högsbo, så mysigt.
 
Vad jobbar dina föräldrar med? Vad vill du jobba med?:)
      Svar: Min mamma är musiker och min paps jobbar på bank. Mamma leder körer, sjunger, spelar piano och orgel. Pappa är Private Banking-chef på Swedbank. Jag vill jobba med så himla mycket att jag inte kan bestämma mig och ändrar mig hela tiden, haha. Men att jobba med extern kommunikation, kampanjplanering och projektledning tycker jag verkar superkul.
 
Min älsklingsfamilj som jag saknar ihjäl.
 
Kan du bjussa på några bra pluggtips?
      Svar: Jag har sammanställt mina bästa pluggtips här! Kram.
 
Vart är några av dina supersnygga möbler ifrån? Typ matbordet och soffan?
      Svar: Soffan är från Hübsh Design och matbordet har jag fått låna av bästa Louise som inte haft plats för det hos sig. Hon i sin tur har fått det från en restaurang om jag minns rätt..? (Om du läser detta Lollo så får du gärna rätta mig). Soffbordet är från IKEA, mattan från Ellos och trälådan från en tysk vingård!
 
 
Vad jobbar du med?
      Svar: Som lärarvikarie!
 
Var ser du dig själv om 5 & 10 år?
      Svar: Om fem år är jag 26. Då ser jag mig själv på ett jobb där jag trivs, eller kanske är mitt under en masterutbildning i San Fransisco (min drööm), och bor större än i en etta. Om 10 år är jag 31 och då vill jag ha landat i en trygg tillvaro, bo i mitt drömhem, förhoppningsvis har jag ett kid och en liten tax. Åh längtar verkligen tills jag har en vardag som är 100% trygg och stabil där jag trivs på alla plan i livet.
 
Vad röstar du på? Hur tänker du kring politik och hur viktigt är det att dina vänner/de nära runt dig har liknande/annorlunda politiska åsikter?
      Svar: Jag röstar vänster. Politik är väldigt viktigt för mig även fast jag inte är alls lika insatt och påläst nu som jag var förut. Svensk politik idag tycker jag har blivit ganska så blaha, vänster- och högerblocket kommer närmre och närmre varandra och SD bara sabbar och är vidriga. Jag och Simon diskuterade detta igår, hur det lätt blir att en hänger med folk med liknande politiska åsikter, vilket jag är övertygad om bottnar i att en dras till personer med samma grundläggande värderingar. Jag har svårt att tänka mig att jag skulle kunna vara nära vän med någon som inte är feminist eller tror på allas lika värde och solidaritet. Självklart är det en sak att välja att rösta på olika partier och ha olika åsikter, jag har många vänner som är höger såklart. Att bara umgås med människor som tycker precis samma som en själv gör en nog till en ganska så onyanserad person tror jag, det är ju otroligt viktigt och lärorikt att få så många synsätt och perspektiv på livet som det bara går. Men när de fundamentala värderingarna skiljer sig allt för mycket så tror jag aldrig att jag skulle kunna komma personen nära och personen skulle nog även ha svårt att komma nära mig. Skulle aldrig kunna hänga med någon som röstar på SD utan att ifrågasätta och kritisera det. 
 
Vill du gifta dig?
      Svar: Ja! En stor fest med bara sina bästa personer för att fira kärlek tycker jag verkar vara världens härligaste grej.
 
 
Vilket land drömmer du om att besöka?
      Svar: Först och främst vill jag till USA, har aldrig varit där. Har en känsla av att om jag åker till NYC kommer jag aldrig vilja åka därifrån. Sen vill jag så så gärna åka till Australien och hälsa på min kusin i Sydney. En annan dröm jag haft sedan jag var liten är Seychellerna, det verkar vara paradisets paradis. 
 
Ditt favoritdjur?
      Svar: Hundar såklart! Får cute aggression varje gång jag ser en valp på instagram. 
 
Hur var din första kärlek?
      Svar: Så så fin samt ett så så trasigt litet hjärta. Jag var 16 och aldrig varit kär förut så allt var ju nytt och spännande och fantastiskt och härligt under den tid vi var tillsammans. Sedan inkluderade min första kärlek väldigt mycket olycklig kärlek en lång period efter det han gjorde slut med mig. 
 
Leo och Serenas gulliga tax Hugo.
 
Beskriv din perfekta söndag
       Svar: En perfekt söndag så vaknar jag icke-bakis runt åttatiden. Äter nybakt bröd och dricker kaffe framför Nyhetsmorgon innan jag åker iväg och tränar. Efter det har jag en lunchdejt med en vän inplanerad och vi kanske tar ett glas vin till maten pga fortfarande helg. Sedan går vi en sväng på stan och jag köper något fint plagg. Under eftermiddagen kommer jag hem och landar med Simon en stund innan vi åker in till stan eftersom vi bokat bord på restaurang där vi äter och dricker gott, pratar och skrattar hela kvällen. Mmmm.
 
Vem är din idol?
       Svar: Mamma och pappa. De är mina största förebilder i livet.
 
Du får bara lyssna på en enda låt i resten av ditt liv - vilken?
      Svar: Fy vad hemskt! Men då skulle jag välja Perth med Bon Iver. 


Kommentarer
Postat av: Klara

Så bra låtval! Lätt en av de bästa låtarna som finns.

2016-09-21 @ 08:00:01
URL: http://klaraamandas.blogg.se
Postat av: Sandra Leone

Pratade också om politik med min pojkvän igår och om precis samma ämne. Tycker att det är så viktigt att försöka ta in andras åsikter även om de inte överensstämmer med mina egna. Jag och min kille röstar ganska olika (även om, som du säger att, gränserna i svensk politik är rätt vaga). Dock tycker vi ändå ganska lika om t.ex. feminism, miljö/köttkonsumtion och socialt skydd men har rätt olika syn på hur man ska nå "målen".
Lite knasig och lite osammanhängande kommentar, bra låtval i sista frågan!

2016-09-21 @ 10:16:07
URL: http://lingers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();