ORGANIZE


Jag är en riktig organiserings-junkie och lever inte utan min almanacka och mitt anteckningsblock. I almanackan skriver jag ner prick allt som rör min vardag. Alltifrån mellan vilka timmar jag ska plugga och jobba, när jag har planerade kompishäng, viktiga personers födelsedagar, deadlines till tentor och inplanerade resor. I högerkolumnen skriver jag ner annat som ska göras under veckan. Typ betala räkningar, svara på mail och inköpslistor. 

Anteckningsboken är min bästa vän i uni-life. Jag är en sådan som lär mig bäst av att skriva ner allt för hand och gärna använder olika färgpennor för att dela upp olika avsnitt och kapitel. Har upptäckt att jag alltid delar upp allt efter färg? Kan exempelvis aldrig namnen på olika album utan jag ser liksom "den röda skivan" eller "den blåa skivan". Lol. Är inte förvånad om jag skulle ha någon bokstavskombination. Båda blocken kommer från Moleskine förresten, tycker att de är absolut bäst på alla sätt och vis.


Kommentarer
Postat av: Josefina

Intressant med färg-grejen du snackar om! Prova o läs om synestesi, sjukt coolt!

2016-09-20 @ 07:33:26
Postat av: Veronica Pettersson

Almanackor är life! Kan inte heller leva utan min almanacka.

2016-09-20 @ 08:42:04
URL: http://veronicapettersson.for.me
Postat av: Hanna Karlsson

Jag kan heller inte leva utan min almanacka nu. Förut klarade jag mig utan men det kan jag säga att jag inte gör längre.

2016-09-20 @ 12:11:50
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Linnea

till frågestunden: Vart kommer din prefekta planerar kalender ifrån?? (älskar organiserat !!) haha

2016-09-20 @ 16:16:09
URL: http://linnearosvall.wix.com/portfolio

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();