HAVRESCONES

Glad söndag! Hoppas helgen varit och är schysst mot er. Jag är mest nedgrävd i Cloud9 och skriver HTML. Det ger mig huvudvärk. Men! Har druckit cava ändå, för det har ju ändå varit helg + det blir mycket festligare att plugga då lol (i sällskap av Simon och god mat också förstås). Och igår hann jag till och med baka scones till oss, kanske den bästa helgfrukosten there is. Dessa är en lite mer mättande variant som är drömgoda.
 
 ➝ Sätt ugnen på 275 grader.
 ➝ Rör ihop 2 dl havregryn, 2 dl fullkornsdinkelmjöl, 2 tsk bakpulver och lite salt i en bunke
 ➝ Nyp ihop 50 gram tärnat smör med de torra ingredienserna
 ➝ Häll i 2 dl naturell yoghurt och rör ihop till en ganska så klibbig smet
 ➝ Forma 4 lite större eller 6 lite mindre scones på en plåt och nagga med en gaffel
 ➝ Strö lite lite råsocker på toppen (detta är mitt bästa scones-life-hack, det blir gott)
 ➝ Grädda i ugnen 12-15 minuter
 ➝ Ät upp med allt du tycker är gott! Jordnötssmör! Sylt! Ost! Avokado!
 
Ett liv utan brödfrukost är ej ett liv att leva hörrni. Ps. fortsätt gärna att ställa frågor i inlägget under så svarar jag i mitten på veckan!! PoK.


Kommentarer
Postat av: Klara

Guuu vad smarr det låter! Älskar scones till frukost, låter ju toppen med en lite matigare variant. Detta ska jag prova!

2016-09-18 @ 09:00:19
URL: http://klaraamandas.blogg.se
Postat av: Linnea

men life!!! ska genast prova!

2016-09-18 @ 09:52:19
URL: http://linnearagnarsson.for.me
Postat av: Sandra Leone

Gaah det här ska jag göra till nästa helg eftersom jag är totalt nedgrävd i plugg under denna.

2016-09-18 @ 11:42:10
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Amanda

Bakade dessa idag, förberedde degen igår kväll. Kan säga att dem var väldigt goda 😍 hade havssalt på istället för råsocker, perfekt vart det. ❤ tack så mycket för tipset Ellen!❤❤

2016-09-19 @ 07:09:20
URL: http://youarestrong.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();