HALLOUMI + EGENGJORD COLESLAW TILL MIDDAG


En typisk asgo middag jag brukar göra kommer lastat! Detta åt jag i lördags, vi skulle egentligen äta rester men var så osugen på det vi hade kvar i kylen. Stekte istället upp några skivor halloumi, kokade upp Paúluns supermix och åt vår hemmagjorda coleslaw som är livet.
 
Vitkål är ju grejen. De säljs för typ 2 kr kilot på Ica Willys Coop och är så krispigt, gott och framförallt användbart! Häromdagen gjorde vi en stor sats coleslaw pga asgott men tycker att de färdiga en köper i affärerna lätt blir lite för feta liksom, vill hellre ha fräscht. Därför bytte jag det mesta av majjon mot creme fraice och har i finhackat äpple! Blir så syrligt och gott! Hacka vitkål och riv morötter, i med creme fraice och en klick majjo. Salta peppra rör om. Så himla enkelt.
 
Det åts upp framför The Killing. Hoppas ni får en fin måndag pärlor! Jag är fortfarande inne i tentabubbla och sitter på Stadsbiblioteket hela dagen. Men ska bryta av med ett spinningpass snart för att få svettas lite och rensa huvudet, så skönt.


Kommentarer
Postat av: whiskeysour.blogg.se

åh så himla bra recept!!

2016-09-19 @ 16:56:18
URL: http://whiskeysour.blogg.se/
Postat av: ISA

bästa serien till också!!

2016-09-19 @ 20:18:51
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();