AUTUMN VIBES

Beskriv din höst i tre ord:
Flexibel, ovanlig, pluggig.
 
Har skol/jobbstarten fört med sig några insikter?
Att jag måste klura ut en ny sorts studieteknik anpassad för distansstudier och jobb och allt därimellan. Tidigare år har jag åkt till skolan tidigt, pluggat innan föreläsningen, pluggat efter föreläsningen och kommit hem vid fyra och släppt allt. Nu har jag ingenstans jag behöver vara plus jobb ett par gånger i veckan. 
 
Hur ser din höstoutfit ut?
Det kommer nog bli mycket oversize stickat, luftiga skjortor, raka kostymbyxor, långa kappor, sneakers och loafers. Och mycket polo såklart.
 
Vilka bloggar frossar du i för tillfället?
Mat- och stilbloggar! Två favoriter är Green Kitchen Stories och Hanna Stefansson.
 


Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Yaas! Två stycken i oktober! Peppen! Åker till Spanien om fyra veckor och om sex veckor åker jag till Holland.
 
Hur förbereder du dig för vintern?
Genom att vara ute så mycket som möjligt. Att försöka insupa så mycket krispig höstluft som bara går och samla på mig d-vitamin.
 
Bästa musiken för regniga dagar?
Tycho, Sigur Rós, allt på den här listan. 
 
Vilka serier rekommenderar du att följa?
The Killing, Homeland, OITNB, Narcos, Girls, Vänner och Modern Family.
 
Vart hänger du helst under helgen?
Det viktigaste för mig är alltid med vilka. Vart kvittar liksom ganska mycket. Men allra helst hemma hos någon eller oss med middag och myshäng.
 
 
Vad har du på din att-göra-lista?
Köpa garderob (tråkigaste ever), veckohandla, städa nere i källaren, tvätta.
 
Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
Att bejaka höstens mysighet! Tänd ljus, köp en ny halsduk, drick rödvin, baka ett gott bröd, lyssna på höstig musik och ät kantareller. 
 
Vad är det bästa med hösten?
Allt det jag skrev ovan tänker jag! Plus att det blir mörkt tidigt, tycker det är så mysigt.
 
Vad är det sämsta med hösten?
Regn, blåst och tre plusgrader i kombination.
 
 
Hur höstmyser du?
Med ett glas rödvin och scones tillsammans med Simon och en bra serie. 
 
Dina tre bästa hösttips alla kategorier?
Ät gott, drick gott, var utomhus!
 
Den höstigaste maträtten?
Smörstekta kantareller på rostat bröd och creme fraiche mmmm <3
 
Vad är du orolig för inför hösten?
Att vardagarna ska bli för ensamma. 

Vad ser du allra mest framemot i höst?
Vinresan, det ska bli så kul att få lära mig om vin med min familj och kille, vandra i bergen och äta den godaste maten.
 
Listan norpade jag härifrån 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();