SÖNDAGSMIDDAGEN

Söndagar är en typisk slöa-hemma-dag för oss, vilket ger en tid till att faktiskt laga god mat! Den senaste tiden har varit stressig och jag har inte varit hemma förrän sent ca varje kväll = ingen ork till att ställa sig och laga mat från grunden. Men igår kollade jag på Leilas superfood (mitt nya favoritprogram pga äälskar henne så mkt) där hon gjorde morotsfalafel med massa persilja och blev så sugen. Sagt och gjort. 
 
Jag utgick från receptet (nästan) till punkt och pricka och det hittar du här. Dock bytte jag ut quinoan mot Paulúns supermix som jag redan hade hemma pga quinoa är typ lika dyrt som guld. Paulúns supermix också iofs men den stal jag från mamma och pappas skafferi när jag åkte hem från Örebro (dagens bikt). 
 
Alltså! Laga detta i veckan tycker jag! Så himla saftigt och gott, lätt att laga och fyllda med massa fetaost mmmm. Åt tillsammans med sötpotatispommes i ugn och tzatziki.  


Kommentarer
Postat av: Sandra Leone

Ska lätt kolla in det programmet Leila är typ min husgud! Älskar också ca all form av falafel.

2016-10-17 @ 17:27:22
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Ellen Lindberg

Men åååh, detta lät ju supergott! + äts med sötpotatis som är det vi eventuellt ska testa på fredag. Gör en precis som vanligt för pommes med sötpotatis, eller är det något en ska tänka på?

Svar: Jag gör precis som vanligt med sötpotatispommes!! ett bra tips om du gör i ugn är att pudra maizena över! Liksom marinera i det + olivolja + salt. Blir mycket krisp och en gillar ju krisp! :)
ellenspangberg.blogg.se

2016-10-18 @ 13:31:59
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();