MOROTSSOPPA OCH CHOKLADBUTIKER

Igår tog jag paus i mitt pluggmoln för lunchdate med Limpan. Vi lärde känna varandra för typ sju åtta år sedan via bilddagboken, haha! Good times osv. Sedan dess har han varit en av mina finaste vänner, även om vi inte ses superofta så är det alltid så naturligt att bara plocka upp samtalet där vi slutade förra gången. Sådana vänner ska en hålla hårt i. Vi möttes upp på Lilla Kyrkogatan och JOS.
 
Vi värmde oss med morotssoppa med ingefära och chili. Meget meget gott, älskar soppa. 
 
"Ellen ta en bild på mig så jag kan ha till Tinder"...tror verkligen att detta är den stora anledningen till att mina singelvänner hänger med mig? Lol.
 
Efter lunch och takeawaykaffe gick vi en runda på stan. Linus visade mig ett område som gått mig helt förbi trots att jag är inne på mitt tredje år som Göteborgsbo. Typ ett litet mini-Haga bakom Lilla Bommen med mysiga caféer och små bodar. Chokladbutiker är ca mitt allt så tvingade in oss här, så himla mysigt litet place. Efter en stund kramades vi hejdå och jag åkte hem till min pluggbubbla igen.


Kommentarer
Postat av: Sandra Leone

Åh kronhusbodarna är så fint. Älskar den chokladbutiken btw. Du måste gå på deras julmarknad som de har i den stora "ladan" på andra sidan chokladbutiken (om du fattar vad jag menar) fett mysigt är det!

Svar: ÅH att de har en julmarknad!!! Måste gå
ellenspangberg.blogg.se

2016-10-19 @ 16:08:18
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: ISA

åh bilddagboken! <3 vilka minnen den meningen väckte!

Svar: Hahhaha men ellerhur! Nostalgisk blir man!
ellenspangberg.blogg.se

2016-10-19 @ 20:23:01
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();