KLÄDDRÖMMERI

Det bästa sättet för att se om jag saknar något i min garderob tycker jag är att städa och rensa. Ofta så tänker jag att jag behöver något nytt, och sedan när jag väl tar tag och städar och ser alla mina plagg framför mig så inser jag för det mesta att jag har så att jag klarar mig och lite till. Det är ju ganska sjukt hur många plagg en samlar på sig som bara använts några enstaka gånger. De senaste åren har jag varit duktig att inte göra spontanköp utan köper hellre ett lite dyrare plagg mer sällan, med bättre kvalitét som håller längre. Igår la jag lite tid på att göra min klädställning snygg och prydlig och fönstershoppade sedan lite på cyberspace. 
 
 
Något jag verkligen behöver är dock en ny vinterjacka. Min gamla från Monki har hängt med i fyra säsonger nu, den är egentligen inte så himla varm och knappar har börjat ramla av. Denna från Weekday tänkte jag klämma lite på när plånboken ger tillfälle. En svart halsduk som passar till allt får gärna flytta med då. 
 
 
Detta är ju sånt jag inte behöver egentligen tho, men en kan ju alltid fönstershoppa osv. Hur mysig + snygg stickad? Älskar färgen + hur den är skuren i halsen + de vida ärmarna.
 
Men jag får vänta lite innan jag gör verklighet av mitt önskeshoppande pga behöver varje öre till Amsterdam nu. 
 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Älskar din blogg så fantastiskt mycket!
Skulle du kunna göra ett inlägg där du visar 10 plagg i din garderob som du älskar? och sedan en sådan här klädlista? där du svarar på frågor om kläder osv.
Hoppas att du får en bra dag, kramar!

Svar: Tack gullis! Ja absolut, det kan jag göra! Kram!
ellenspangberg.blogg.se

2016-10-22 @ 11:32:35
URL: http://youarestrong.blogg.se
Postat av: Sandra Leone

Är också fett sugen på ny vinterjacka! Jag har också haft min i ca 4 säsonger och den börjar tyvärr sjunga på sista versen. Innan dess har den dock burits av min mamma och innan dess av morfars fru så jag känner att den betalat av sig.

2016-10-22 @ 17:57:27
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Sandra Leone

Är också fett sugen på ny vinterjacka! Jag har också haft min i ca 4 säsonger och den börjar tyvärr sjunga på sista versen. Innan dess har den dock burits av min mamma och innan dess av morfars fru så jag känner att den betalat av sig.

Svar: Det låter som att den gjort sitt minst sagt, men åh vad fint att den gått i generationer!
ellenspangberg.blogg.se

2016-10-22 @ 17:57:27
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: M

Å, var kommer klädställningen och galgarna ifrån?

2016-10-25 @ 22:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();