BERGSVANDRING OCH LYXMIDDAG

I tisdags åkte vi ifrån Porrera till Montsant där vi vandrade en 8 km lång bergsled. 300 meter över havet och wow wow wow vad vacker utsikt det var. 
 
Det var så sjukt creepy då och då tho. Att gå 2 meter från ett stup med höjdskräck var en upplevelse, haha. Men såå häftigt och kände mig så -äventyrlig- när en höll sig i grenar för att ta sig ner. Verkligen en kickstart på dagen och våra ben bokstavligen skakade av utmattning när vi efter 3 timmar var nere igen.
 
När vi var färdighajkade åkte vi till den lilla by där vi skulle bo sista natten. Detta var utsikten från vårt hotell. ALLTSÅ! 
 
Vi belönade oss med ett glas vitt på eftermiddagen och kunde inte stirra oss mätta på denna utsikt. Att världen är så här vacker fattar ej. 
 
På kvällen åt vi femrätters på en restaurang med stjärna i Guide Michelin (!). Detta är nog det lyxigaste jag någonsin kommer att ha ätit i hela mitt liv. Var så upptagen med att njuta av maten att dessa två bilder var de enda jag knäppte. Denna var nog min favorit: smörstekta kantareller med någon slags pumpamousse och fläsk som tillagats i 12 timmar. Sjukaste jag hört samt stoppat i min mun. Sån himla upplevelse att få vara med om detta, så otroligt tacksam. Nu återgår jag till studentlivet och det lockar ej. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur har du råd med allt med tanke på att du är student?

Svar: Jag åkte tillsammans med mina föräldrar. Det var deras firande för att de varit gifta i 25 år och de ville bjuda med hela familjen. Superlyxigt och jag vet att det är ett privilegium att jag får möjlighet att få följa med på detta. Att resa och uppleva är vad mina föräldrar tycker är värt att lägga pengar på . De har bra jobb och sparar pengar, och vi fick helt enkelt följa med!
ellenspangberg.blogg.se

2016-10-06 @ 11:12:10
Postat av: Ellen Lindberg

Herregud vilken utsikt! Så jäkla vackert. Himla fint att ni ser ut att ha haft en kanonresa.

Svar: Så himla fotovänligt hehe! Det har vi verkligen haft. Kram <3
ellenspangberg.blogg.se

2016-10-06 @ 23:15:33
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();