SVT-PLAY-TIPS: MICHAEL MOORE IN TRUMPLAND

 
Godmorgon fellow bloggerfriendos. Här kommer ett tips på något jag tycker att ni borde kolla på, typ asap pga så brilliant så det är inte klokt. Jag älskar Michael Moore och har kollat på prick allt han gjort, och häromveckan släpptes "Michael Moore in Trumpland" som han gjorde på scen i ett distrikt fullt av Trumpväljare, närmare bestämt Ohio. 

Han har ett så sjukt vettigt angreppssätt gentemot publiken och istället för att göra det media gjort hittills, dvs bara kasta skit på Trump och sedan bara gå vidare utan någon som helst ansats till analys, bemöter han republikaner på deras nivå och ställer faktiska, konkreta frågor kring varför, vad och hur de tänker. Missförstå mig rätt - jag är fett rädd för att Trump ska vinna och tycker hans åsikter är så pantade så det är inte klokt. Men jag har en tanke om att ifall media istället hade haft ett annat angreppssätt och gjort ett ärligt försök att nyansera bilden av hans åsikter, så tror jag att många röstberättigade hade fått upp ögonen åtminstone liite. Och då kanske förstå att han kommer göra allt annat än make america great again och förstått att han inte har något faktiskt att komma med. Tror verkligen att en mer "jämlik" bild från mediernas sida hade varit till Trumps nackdel, det vill säga bra. Men vad vet jag, tycker hursomhelst det är väldigt spännande att nysta kring hur bilden av honom eventuellt skulle kunna krackelera även för de mest trogna väljarna. Om inte annat så visar det väl sig om han vinner.
 
Att ägna en timme av sin dag för att se denna var fett värt och berikande. Även fast en kan diskutera objektiviteten och sakligheten pga att Moore är vänsterorienterad så är det sjukt intressant att höra hans åsikter och analyser, särskilt eftersom han heller inte är ett Clinton-fan. Du hittar den här.


Kommentarer
Postat av: Ellen Lindberg

Fy sjutton så intressant! Jag älskar andra dokumentärer och serier med Michael Moore så denna måste jag bara se i eftermiddag. Tack för tipset!

2016-11-03 @ 09:26:32
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/
Postat av: Felicia

100 procent bästa tipset någonsin <3

2016-11-03 @ 14:38:12
URL: http://nouw.se/hassanshorna
Postat av: Alice

Hej!
Är helt kär i din blogg och inspireras så sjukt mycket av den. Jag själv är helt nykommen till Gbg och bor hos några vänner. Kan ej bo kvar här och känner mig helt vilsen på var jag ens ska börja söka lägenhet, känns helt omöjligt och hopplöst. Hur lyckades du få din drömmiga?? Har du några tips?
Kram!

2016-11-03 @ 17:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();