DE MEST ANVÄNDA PLAGGEN I MIN GARDEROB. DEL 3 - JACKOR

 
Jackor är mitt bästa plagg och de senaste åren har jag försökt att bygga upp en bas på samma vis som jag tänker med övriga kläder. En vit, en grå, en svart, en camel och en i färg. Är dock otroligt dålig på att prioritera efter temperatur så går ofta och fryser halva vintern pga har mest höstjackor. Men tycker hursomhelst meget om min lilla jackfamilj.


Den vita långkappan kommer från Monki och är den enda riktigt varma jag äger. Älskar den så mycket och nu är det tredje säsongen den hänger med. Den mörkgråa är mitt nyaste tillskott som jag fyndade på Weekdays rea.


Sedan har vi en till långkappa, även den från Weekday. Älskar den naturfärgen och materialet och känner mig alltid som en uppstyrd som har koll på livet i den, perfekt när en vill att skenet ska bedra osv. Den mörkblå jackan/blazern köpte jag på COS när jag precis var nyinflyttad i Göteborg 2014 och ville unna mig något dyrt. Utan tvekan mitt mest använda plagg i garderoben och jag tröttnar aldrig på den. Sjukt bra kvalitét, klassisk och passar till allt jag äger.

En lite tunnare trenchcoat från H&M Divided som jag köpte för läängesedan, typ 2012/2013 men den still going strong. Min bästa vår- och sommarjacka. Sedan äger jag även en kortare jacka från Monki. Svart, enkel med a-linje som funkar till allt. 


Kommentarer
Postat av: Ellen Lindberg

Så kul att se! Jackor är något jag tycker är så himla fint och kan göra en hel outfit, men ändå något jag har så svårt att köpa själv? Skulle verkligen behöva en jackgarderob med alla basfärger, så att det alltid finns en som passar!

2016-11-14 @ 14:55:21
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();