CHRISTMAS WISHLIST



Jag älskar att göra önskelistor inför julen. Även fast min familj inte firar supermycket (vi har alltid konserter och sjunger på julafton) så är det alltid kul att drömma och hitta inspiration. Skulle inte tacka nej till hud- och hårvård från Aesop och Paulas Choice. Jag har varit otroligt stressad den här hösten vilket har satt spår i håret. Jag som verkligen aldrig haft några problem med mitt hår har nu fått en så tråkig, irriterad och torr hårbotten. Det flagnar och kliar vilket är så himla jobbigt. Försöker med schampoo och balsam som ska lugna men det funkar inte. Har några av er tips? Vill verkligen testa håroljan som ska lugna och kyla ned. För huden vill jag även syra sönder den typ (lyssnat för mycket på Under Huden hehe). Så sugen på att testa peelingen med BHA-syra.

Och så lite kläddrömmeri såklart. Skjortan tillsammans med bootsen hade mer än gärna fått flytta in i min garderob. 


Kommentarer
Postat av: Alex

Min kille har haft sjukt
mkt problem med torr hårbotten och testat allt inget funkade tills han gick till en frisör som tipsade honom om ett schampo från davine "purifying schampoo" heter det typ. Han har typ knappt haft problem sen dess, tips tips!

2016-11-28 @ 15:19:35
Postat av: Alex

Min kille har haft sjukt
mkt problem med torr hårbotten och testat allt inget funkade tills han gick till en frisör som tipsade honom om ett schampo från davine "purifying schampoo" heter det typ. Han har typ knappt haft problem sen dess, tips tips!

Svar: tack för tipset!! ska kolla in direkt!
ellenspangberg.blogg.se

2016-11-28 @ 15:19:37
Postat av: Klara

Okej, min go to-produkt när min hårbotten blir less är Daxxín Trippelverkande Schampo. Det räddar verkligen min lille hårbotten såhär under icke-sommaren. Återfuktar utan att håret/huden blir fet (=ingen mer irriterad hårbotten, hurra!), luktar milt och ger resultat efter typ en tvätt för mig. Finns på apoteket och kostar ca en hundring.

Svar: åh tusen tusen tack för tipset! ska åka och köpa direkt!
ellenspangberg.blogg.se

2016-11-29 @ 00:15:09
URL: http://klaraamandas.blogg.se
Postat av: Moa

Jag lider av både torr och irriterad hårbotten speciellt under vinter halvåret, mitt tips till dig är att bojkotta allt som innehåller parabener och sulfater. Dock sjukt svårt att hitta hudvård och hårvård som inte har dessa i sig men Maria Åkerbergs hud och hårvårdsprodukter innehåller inte (oftast inte) detta! Finns på skincity och är inte allt för dyra, dessutom ekologiska!
Tack för en inspoblogg!

Svar: Tusen tusen tack för tipsen! Ska kolla in direkt, tänkte köpa lite hudvård från Skincity så det passar ju perfekt att köpa med sig lite bra hårvård i samma veva. Tack för att du läser! <3
ellenspangberg.blogg.se

2016-11-30 @ 16:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();