ENERGIBOLLAR MED JORDNÖTSSMÖR OCH GRANOLA



Mellanmålsberoende som jag är så tycker jag att det är roligt att improvisera ihop grejer av sådant en redan har hemma i skafferiet. Denna gång blev det supergott verkligen. En slags hybrid av nyttigt och godis - bästa av två världar liksom. 



Jag höftade bara med måtten, men använde mig av havregryn, jordnötssmör, granola, agavesirap och cashewnötter. Började med att smälta jordnötssmöret och agaven tillsammans försiktigt i mikron och sedan blandade jag bara i resterande ingredienser och formade till bollar. Jag tror att det kan vara en bra idé att addera lite mandelmjölk eller kaffe om konsistensen känns för torr. Sedan lät jag de vila i kylen en stund innan jag åt upp!

Meget meget gott.


Kommentarer
Postat av: Klara Amanda

Mmm, ser supergött ut ju. Älskar jordnötssmör!

Svar: Supergott verkligen! :)
ellenspangberg.blogg.se

2016-07-10 @ 13:45:53
URL: http://klaraamandas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();