BOKTIPS - BAD FEMINIST

 

Här kommer ett boktips! Inte ofta det händer i denna bloggy. Men denna essäsamling av Roxanne Gay tyckte jag så otroligt mycket om. Smart, medveten och upplysande, skriven på ett briljant språk med en perfekt balans mellan budskap och berättande.
Hon skriver om sina livserfarenheter och tankar kring feminism, klass och etnicitet på ett väldigt transparent vis tycker jag och ringar liksom in feminismens kärna på ett klockrent sätt. Att försöka hitta sig själv och göra sitt bästa.
En får även lite handfasta råd kring livet osv. Att skriva smart på ett ändå underhållande sätt är så sjukt imponerande tycker jag. Vill också kunna göra det.
Och hon riktar accurate kritik mot populärkultur genom att applicera aspekter som glöms bort och vrider och vänder på det mesta. LÄS den här boken, ba gör det. Så himla bra och rolig och vettig och viktig. 


Kommentarer
Postat av: Klara

Stod och höll i denna på akademibokhandeln häromdagen men köpte den inte (why??), måste läsa asap känner jag!

Svar: Jaa spring tillbaka å köp! :*
ellenspangberg.blogg.se

2016-07-31 @ 09:43:58
URL: http://klaraamandas.blogg.se
Postat av: Veronica - var dig själv, för alla andra finns redan

Låter som en spännande bok! Kul att du görde en liten recension.

2016-07-31 @ 10:48:02
URL: http://musicismyboyfriend.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();