SISTA ONSDAGEN PÅ ÅRET

Min gårdag började så himla fint (bortsett från att jag gick upp 06.45 för att skriva klart en typografianalys) med att Simons mamma plingade på dörren och gav mig julklappar. Hur gullig och fin? 
 
Älskar sånt här! Är så pepp på att prova cashew- och sesamsmöret. Tack fina Marie <3
 
Efter lunch var jag färdigpluggad och åkte in till stan för att uträtta lite ärenden på banken. Jacka och jeans från Monki, skor från Vagabond och väska från Weekday. 
 
Mötte upp Lisa som också är här! Vi gick en sväng på stan och landade på Josbaren för energikick. 
 
Är lite småsjuk atm så jag boostade med spenat, persilja, ingefära och citron. 
 
Andreas kom förbi också! Myskompisar. Sedan åkte vi hemåt igen och Andreas följde med hem till mig. 
 
Nu spolar vi framåt ett par timmar. Mamma och jag fick ett ryck att hitta på något så vi tog Andreas och pappa under armarna och åkte till Örebro Ölcafé för middag och god öl.
 
Ett riktigt litet guldkorn i den här stan. Rekommenderas om du gillar knäpp öl och god mat. 
 
Jag drack en IPA från Örebro Brygghus som hette Winter Blizz. Fint tyckte jag som inte kan ett skvatt om öl. Men den var god!
 
Jag och mamma beställde in kikärtsburgare med sötpotatispommes och Andreas och pappa tog varsin ost- och charkbricka. Det var meget smakligt, dock var hela burgaren visst täckt med getost och har så så svårt för det. Önskar verkligen jag gillade. Älskar ju tanken på chevré + honung + rödbetor + valnötter tex. men gillar inte något av det? Måste lära mig och bli vuxen. 
 
Sedan så avslutade vi kvällen med en timme bowling! Så jäkla kul! Jag kom sist men var glad ändå!


Kommentarer
Postat av: Ellen Lindberg

Du är ju så jäkla snygg! Din kappa är guld.

2016-12-30 @ 18:52:31
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();