VAD JAG SER FRAM EMOT I HÖST

 
 ➝ Rutiner! Hur härligt det än är att vara ledig så älskar jag när rutinerna kickar igång igen. Att känna sig effektiv och dessutom få tillbaka längtan till helgen och den peppen. 
 
 ➝ Spanienresan. Jag, mamma, pappa, Clara och Simon åker till Priorat i början av oktober för att lära oss om vin. Vi ska plocka druvor, bergsvandra, vara med i framställningsprocessen och prova olika rödviner. Sååå pepp på detta. 
 
 ➝ Inreda. Även fast en som jag är student så finns det så mycket möjligheter till billig inredning och ändringar i hemmet. Hitta fina vaser på loppis, klippa ut fina prints ur tidningar och rama in, lyfta rummet med en ny grön växt eller möblera om för att skapa ny-känsla. 
 
 
 
 ➝ Att plugga. Känslan att lära sig nya saker och kanske komma något steg närmre till insikten kring vad jag vill pyssla med i livet är lite som en drog för mig. Det bottnar nog i att jag inte riktigt vet vad jag vill och har mycket ångest kring det. Därför vill jag fylla min hjärna så mycket som möjligt, för att både inkludera och exkludera ämnen jag vill hålla på med/inte hålla på med i framtiden.
 
 ➝ Amsterdam! Diana åker dit för en utbytestermin och jag ska såklart hälsa på henne. Perks of plugga på distans ju. Längtar så mycket efter att sitta på ett café ihop och plugga, dricka vin och upptäcka en ny stad med min bästa human.
 
 ➝ Mörka fredagskvällar med vänner och god mat. På något vis längtar jag verkligen till när det är mörkt redan klockan 18. Romantiserar alltid det såhär i sensommartider. Tycker det är så sjukt mysigt att sitta inomhus länge med människor en tycker om med tända ljus i höstmörkret. 
 
 
 ➝ Löprundor utomhus med krispig luft. 
 
 ➝ Höstmodet! Ääälskar att klä mig på hösten, lätt min bästa årstid.


Kommentarer
Postat av: ¨matilda

Så mysigt det låter när du skriver om det alltihopa. Även om jag vet att jag bara kommer vara trött på höstmörkret och kylan sedan då den väl kommer :D

Svar: ja men exakt samma här, en längtar liiite nu och sedan vill en bara ha sommar igen haha!
ellenspangberg.blogg.se

2016-08-17 @ 14:45:57
URL: http://tildasofias.blogg.se
Postat av: Embla

åh, älskar detta. och jösses vad jag längtar efter rutiner igen.

Svar: Visst blir en lite sugen ändå!!
ellenspangberg.blogg.se

2016-08-18 @ 18:42:39
URL: http://sotvatten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();