MORGON MED MAMMA


Mamma och jag hade frukostdejt här imorse, på mitt bästa café i stan. Så mysigt att krama ur det finaste av Örebro nu innan jag åker tillbaka hem till Göteborg. 

Ääälskar deras frukostbuffé. För 79 pix får en hur mycket som helst. Nybakt bröd med alla sorters pålägg, yoghurt med egengjord granola, torkad frukt, små ingefärashots, ägg, kaffe osv osv osv. Efter en sen kväll med vin tillsammans med Calle, Arvid och Clara igår så var detta dröm.


Min fina mamma. 


När jag var yngre och gick på gymnasiet så bodde jag i princip här. Under sportlovet innan studenten betade jag av hela mitt gymnasiearbete från första till sista ordet här på en vecka. Många timmar här alltså. När jag är hemma under tentaveckor och sådant nu så är det fortfarande alltid här jag sitter och skriver. Här vet jag liksom att jag får saker gjorda. 

Fint att denna dagen redan börjat med en guldkant. Nu har mami gått till hennes jobb tvärs över gatan och jag sitter kvar och skriver detta. Ska sitta kvar en stund och beta av viktiga tråkiga grejer som att försöka lära mig hur distansplugg fungerar och skriva listor på allt jag behöver röja undan just nu. Skönt att få sådant gjort ändå. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket mysigt inlägg att läsa!

2016-08-25 @ 12:00:14
Postat av: matilda

Åh vad mysigt att ha ett café där man får saker gjorda? Jag är urusel på att koncentrera mig någon annanstans än hemma vid mitt bord :D

2016-08-25 @ 17:42:19
URL: http://tildasofias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();