I MIN SMINKVÄSKA / MIN SMINKRUTIN

När det kommer till smink gillar jag en så naturlig look som möjligt. Jag har aldrig varit en person som varit duktig på smink eller haft dyra produkter i min ägo. Men på senare dar har jag börjat tycka att det är roligt med smink och börjat lägga lite mer tid på det. Detta hittar en i min sminkväska: 


1. Primer från The Body Shop som gör huden matt och får sminket att sitta hela dagen.
2. Concealer från Clinique.
3. Contour-kit från IsaDora (vem var jag innan jag upptäckte contouring? Sminkningen blev typ tio gånger roligare).
4. Puderborste från Åhléns. Måste dock köpa nya asap pga den börjar bli gammal plus använder den till alla steg.
5. Ögonfransböjare från H&M.
6. Vit eyeliner från H&M.
7. Läppstift från Loreal i nyansen "Perfect Red".
8. Solpuder från The Body Shop. Obs detta är världens bästa.
9. Mascara från Loreal Telescopic. Använt samma i flera år och kommer nog aldrig vilja testa någon annan. Tunn, hård borste som ger superlånga fransar.

Nu när jag är brun så använder jag solpudret från The Body Shop som bas i hela ansiktet (på vintern använder jag flytande foundation från Clinique). När pudret är på plats täcker jag eventuella finnar och ojämnheter med concealern. Efter det använder jag mitt contour-kit för att framhäva käkben och vissa partier som tinningar och näsa (det gör jag med den bruna nyansen), och lägger highlighter högst upp på kindbenen, på näsan, under läpparna och i pannan. Sedan lägger jag alltid lite vit eyeliner i undre fransraden för att skapa en piggare blick. Sedan avslutar jag med att böja fransarna och lägga mascara och eventuellt lite läppstift. Done!
 


Kommentarer
Postat av: Tessb

ÄLSKAR ATT VI ÄR SÅ SYNK <3

Svar: Bäst<3333
ellenspangberg.blogg.se

2016-08-18 @ 17:23:00
URL: http://nouw.com/tessb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();