BACK TO SCHOOL


Det känns lite konstigt att jag denna höst kommer att ha min bas här, vid köksbordet, istället för i Annedalsseminariet som tidigare. Igår drog en termins distansstudier igång och jag dök ner i kurslitteraturen ett par timmar. Denna kurs kommer att ta tid. Väldigt mycket ny information och begrepp jag är nybörjare på. Jag som är van vid att skriva långa analyser och hitta en miljon aspekter av allt möjligt och omöjligt befinner mig nu i en miljö där det bara är svart eller vitt, rätt eller fel. Att lära sig HTML, CSS och JavaScript är lite som att lära sig ett helt nytt språk. 

Men det känns samtidigt jäkligt kul att lära sig kring allt som ändå är en väldigt stor del av min vardag. Webbdesign känns dessutom som något jag kommer vara relevant för mig i framtiden även fast jag inte riktigt vet vad jag ska bli när jag blir stor osv. Desto mer saker i ryggsäcken desto bättre tänker jag. Är väldigt pepp på att kunna ändra lite mer än att bara veta hur en lägger till en header och lite bilder i menyn här i bloggyn lol.


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, fett kul! Lycka till!

2016-08-30 @ 07:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();