VÄRLDENS GODASTE + ENKLASTE RECEPT PÅ SPENATSOPPA


Igår fick jag sådana sjuka cravings på spenatsoppa. Äter det så himla sällan trots att det är bland det godaste jag vet tillsammans med ägg och knäckemacka med ost. Dessutom är det så himla enkelt att göra + billigt. Här kommer världens enklaste samt godaste recept (jag utgick från ett grundrecept från Ica men gjorde en del ändringar utifrån vad vi hade hemma). Till två hungriga behöver du:
 
250 gram fryst spenat (lite mer än ett halvt paket)
1 msk smör
1/2 gul lök
 1/2 vitlöksklyfta
→ 6 dl vatten
→ 1 msk vetemjöl
→ 1 tärning grönsaksbuljong
→ 2 skedar creme fraiche 
→ Salt
→ Peppar
 
Finhacka gullöken och vitlöken, fräs det i smöret någon minut. Häll i spenaten och rör runt tills den är helt tinad. Pudra över vetemjölet och häll sedan på vattnet och i med buljongtärningen. Koka under lock i ish 10 minuter. Häll i två stora skedar med creme fraice för att kräma till den lite, salta och peppra. Klart! 
 
Ät upp tillsammans med ägghalvor/fetaost/något du gillar och bröd vid sidan av. SÅ gott jag lovar. 


Kommentarer
Postat av: Sandra Leone

Skickade detta recept till min pojkvän direkt. Vi ska laga den på lördag!

Svar: Men ååå vad gosigt <3
ellenspangberg.blogg.se

2016-04-13 @ 22:13:08
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Linda Ph

Men åhhh vad gott det där såg ut!!!

2016-04-14 @ 20:34:19
URL: http://lindaph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();