min fredag

Igår studsade jag upp vid nio för att ta bussen direkt in till stan för att träffa Frida vid Järntorget. Vi skulle nämligen äta frukost ihop på Le Petit. 
 
Deras frukostbuffé är den bästa i stan tycker jag. För 70 pix får du äta hur mycket du vill av allt som är gott: turkisk yoghurt med oändliga val av toppings, smoothie, fikabröd, frukt och bär, nybakt bröd, ägg, blåbärsscones, gröt och kaffe.
 
Omgång 1. Alltså deras blåbärsscones är meningen med livet tror jag.
 
Frida <3 
 
Sedan skiljdes vi åt och jag åkte tillbaka hem. Möttes av detta brev i hallen, min mormor och morfar är de gulligaste jag vet. 
 
Sedan softade jag runt hemma några timmar, gick på en promenad innan jag gjorde mig iordning för att åka in till centralen och sälja en tröja till en gullig tjej. 
 
För dem pengarna gick jag direkt till systemet pga fredag och köpte en flaska vin + en passionsipa. Satt och smuttade på den när jag inväntade mitt fredagssällskap. 
 
Sedan kom mina klasskompisar och vi hängde här hela kvällen och lekte associationsleken, pratade och skrattade om allt möjligt. Mycket bra fredag. 


Kommentarer
Postat av: Sandra Leone

Har en dröm om att äta frukost på Le Petit! Brukar det vara trångt på vardagsmorgnar?

Svar: När jag varit där har det varit väldigt lugnt! Kan tänka mig att det är rätt fullt på helgerna dock så en vardag är nog att föredra! :)
ellenspangberg.blogg.se

2015-10-03 @ 11:19:26
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: ISA

70 spänn eller!? Som gratis! Helt klart ett bra sätt att starta helgen :D

2015-10-03 @ 16:00:51
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Madeleine -PHOTOGRAPHY FEMINISM VEGANISM

Eh VA? Ofta att jag, som är frukostfantast, och har bott i GBG i 6 år inte känt till att Le petit har frukostbuffé?! Såg du möjligtvis om de hade sojayoghurt+mjölk? Gud. Ps fin blogg, hittade via blogg.se's startsida!

2015-10-09 @ 21:06:15
URL: http://sisterdisco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();