hur jag redigerar mina bilder till instagram

En liten steg-för-steg-guide i hur jag redigerar mina bilder i mobilen till instagram kommer lastat! Exakt hur jag gör är lite olika från bild till bild såklart. Men på ett ungefär så kan det se ut såhär:

Till vänster är den oredigerade bilden. Jag använder mig av VSCO-cam som jag tippar att de flesta andra också gör, tycker det är en helt genius app. Geek som jag är så har jag köpt till en del filter och just nu är A6 min favorit. S2 lägger sig rätt högt i placeringen också. 
 

När jag lagt på ett soft filter brukar jag öka både ljusstyrkan och kontrasten lite, särskilt när jag tagit bilden inomhus.


Sen drar jag på rätt rejält med mer skärpa och sänker temperaturen lite, så att bilden blir lite svalare. Sen är jag klar i VSCO och hoppar till instagram istället.

Där gör jag bilden ytterligare lite ljusare och lite skarpare igen. 
 
Klart! (ps. fortsätt fråga mig i inlägget under, puss).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();