vallgatan 12, växter och en tavelvägg

Igår åkte jag in till stan och sprang förbi det nya cafét/inredningsbutiken/klädbutiken på Vallgatan som precis öppnat. Tyckte det var så himla fint, älskar när det finns flera avdelningar, verkligen ett supertips om ni är i Göteborg. Gick och strosade där lite för länge och gick därifrån med en påse...
 
...som innehöll detta fina! Alltså har aldrig förstått hur exalterad en kan bli av att köpa växter, haha. Kanske är ett ålderstecken. Men den vänstra är iallafall en KAFFEPLANTA! Bara det liksom. 
 
De får stå i mitt köksfönster och vara fina. 

Och en annan grej som är in-process här är min tavelvägg som jag tänkt ska sitta ovanför min soffa. Jag hoppas och tror att det kommer bli väldigt fint. För längesedan köpte jag vinylramar (finns jättebilligt på Ikea) och har ramat in tre av mina favoritalbum från min vinylsamling: Bon Ivers självtitlade, Work av Shout Out Louds och In Our Nature av José Gonzalez. Den stora svarta tavlan med månar på är från Lagerhaus och resten är vykort jag ramat in. Väldigt bra tips för att spara pengar förresten!
 
Dessa till exempel kostar bara 15 pix på Designtorget. Plus att Jan Stenmark är brilliant. Längtar tills jag kan sätta upp detta på väggen.
 
Jag lovar att det kommer en riktig rundtur i lägenheten snart, men det är fortfarande ganska så o-färdigt. Det står flyttkartonger på golvet och jag väntar på att min soffa ska levereras och vågar liksom inte spika upp grejer på väggarna innan jag har fått den på plats ordentligt. Men snart så! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
})();